Start > Körkortsforum > Tredje försöket imorgon i fars…

Tredje försöket imorgon i farsta

tjej 22 år 2017-11-16 13:44 ! Citera #
:x jag har min tredje uppkörning imorgon och mår så dåligt. protokollet skrämmer mig, mannen sa att jag blinkade för tidigt när han gav instruktioner samt missade att kolla i döda vinkeln när jag korsade en cyckelbana. jag kunde häller inte parkera på grund av att jag gav redan upp innan vi stannade... men i protokollet står det hur mycket som helst... kan någon hjälpa mig finns det någon chans att klara den här efterlängtade körkortet?
[b]Underkänt: Visa goda avsökningsrutiner
Din körning har visat brister i avsökning och uppmärksamhet. Du behöver träna på när, var och hur du tittar i olika trafiksituationer för att upptäcka risker i tid och kan anpassa din körning till det exempelvis när du närmar dig korsningar, cirkulationsplatser och övergångsställen.
Gatukorsning
Körning i körfält/Körfältsbyte
Underkänt: Identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer
Din körning har visat brister i hur du tolkar olika situationer och miljöer i trafiken. Du behöver utveckla din förmåga att upptäcka och värdera risker som uppstår i trafiken så att du kan undvika faror i tid.
Parkering
Underkänt: Samspela med andra trafikanter
Din körning har visat brister i hur du samspelar med andra trafikanter. Du behöver utveckla din förmåga att samspela och köra på ett tydligt sätt så att du visar dina medtrafikanter vad du tänker göra.
Cirkulationsplats
Motorväg/motortrafikled
Gäst 2017-11-16 14:03 ! Citera #
Läs inte protokollet. det är ready made. De har mall. de klickar bara och detaljer fylls ut automatiskt.

Tänk bara på att inte göra om samma misstag.
Gäst 2017-11-16 15:27 ! Citera #
Gäst 2017-11-16
Läs inte protokollet. det är ready made. De har mall. de klickar bara och detaljer fylls ut automatiskt.

Tänk bara på att inte göra om samma misstag.
Det är väl klart man måste kolla protokollet!? Så hon vet exakt vad hon måste träna på
gäst 2017-11-16 15:28 ! Citera #
Om man blir kuggat tredje gången får man chans för 4:e försök?
Gäst 2017-11-16 15:37 ! Citera #
tjej 22 år 2017-11-16
:x jag har min tredje uppkörning imorgon och mår så dåligt. protokollet skrämmer mig, mannen sa att jag blinkade för tidigt när han gav instruktioner samt missade att kolla i döda vinkeln när jag korsade en cyckelbana. jag kunde häller inte parkera på grund av att jag gav redan upp innan vi stannade... men i protokollet står det hur mycket som helst... kan någon hjälpa mig finns det någon chans att klara den här efterlängtade körkortet?
[b]Underkänt: Visa goda avsökningsrutiner
Din körning har visat brister i avsökning och uppmärksamhet. Du behöver träna på när, var och hur du tittar i olika trafiksituationer för att upptäcka risker i tid och kan anpassa din körning till det exempelvis när du närmar dig korsningar, cirkulationsplatser och övergångsställen.
Gatukorsning
Underkänt: Identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer
Din körning har visat brister i hur du tolkar olika situationer och miljöer i trafiken. Du behöver utveckla din förmåga att upptäcka och värdera risker som uppstår i trafiken så att du kan undvika faror i tid.
Parkering
Underkänt: Samspela med andra trafikanter
Din körning har visat brister i hur du samspelar med andra trafikanter. Du behöver utveckla din förmåga att samspela och köra på ett tydligt sätt så att du visar dina medtrafikanter vad du tänker göra.
Cirkulationsplats
Motorväg/motortrafikled
Oj det var några fel för mycket där ja, vad berodde det på? Var det nervositet eller något annat som spökade? Har dina körningar på trafikskola ( om du inte kör privat) varit bra? Det första som stod att läsa i ditt protokoll fick jag med på min första uppkörning så det känner jag igen. Alltid jäkligt tråkigt när man misslyckas vilket jag också känner igen:) visa protokollet på din trafikskola och se vad ni kommer fram till/ lycka till på nästa prov.
Gäst 2017-11-16 15:41 ! Citera #
gäst 2017-11-16
Om man blir kuggat tredje gången får man chans för 4:e försök?
Nej det är inte garanterat tyvär, du hamnar längre bak i kösytemet, gränsen går efter vad jag tror 2 uppkörningen, så 2 uppkörningar inga problem men 3 nja det blir ett rent lotteri
Gäst 2017-11-17 09:37 ! Citera #
Tror att det är 4 prov totalt inom 2 mån, så ant 1 teori och 3 uppkörning med företräde. Men det är svårt med tider just nu.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov