jag har min tredje uppkörning imorgon och mår så dåligt. protokollet skrämmer mig, mannen sa att jag blinkade för tidigt när han gav instruktioner samt missade att kolla i döda vinkeln när jag korsade en cyckelbana. jag kunde häller inte parkera på grund av att jag gav redan upp innan vi stannade... men i protokollet står det hur mycket som helst... kan någon hjälpa mig finns det någon chans att klara den här efterlängtade körkortet?
[b]Underkänt: Visa goda avsökningsrutiner
Din körning har visat brister i avsökning och uppmärksamhet. Du behöver träna på när, var och hur du tittar i olika trafiksituationer för att upptäcka risker i tid och kan anpassa din körning till det exempelvis när du närmar dig korsningar, cirkulationsplatser och övergångsställen.
Gatukorsning
Körning i körfält/Körfältsbyte
Underkänt: Identifiera risker i olika trafiksituationer och trafikmiljöer
Din körning har visat brister i hur du tolkar olika situationer och miljöer i trafiken. Du behöver utveckla din förmåga att upptäcka och värdera risker som uppstår i trafiken så att du kan undvika faror i tid.
Parkering
Underkänt: Samspela med andra trafikanter
Din körning har visat brister i hur du samspelar med andra trafikanter. Du behöver utveckla din förmåga att samspela och köra på ett tydligt sätt så att du visar dina medtrafikanter vad du tänker göra.
Cirkulationsplats
Körning i körfält/Körfältsbyte
Motorväg/motortrafikled