Start > Körkortsforum > Riskettan

Riskettan

Z 2017-11-12 11:37 ! Citera #
Behöver man någon erfarenhet av att köra för att gå i riskettan? Eftersom för vad jag har förstått så är det bara att sitta i ett klassrum under riskettan
Gäst 2017-11-12 12:08 ! Citera #
Nej du behöver absolut inte ha någon som helst körvana när du ska göra riskettan.
När jag själv gjorde riskettan så hade jag inte kört en meter.
Och man gör precis som du säger, sitter stilla i ett klassrum och bara får en massa information samt så kan man svara på frågor som handläggaren ställer om man känner till svaren..

Lycka till!
Gäst 2017-11-13 21:10 ! Citera #
Z 2017-11-12
Behöver man någon erfarenhet av att köra för att gå i riskettan? Eftersom för vad jag har förstått så är det bara att sitta i ett klassrum under riskettan
Riskettan är ett sömnpiller!! Jag höll på somna!? Den varar ju i mer än 3 timmar, det hade räckt med 1 och en halv timme för att jag skulle fatta att det är farligt att köra med sprit i kroppen, eller att det är dåligt att prata i telefon när man kör, eller att det är bättre att man är utvilad före en lång resa genom vårt avlånga land. Allting var så självklart för mig, men kanske inte för någon annan, så det är ju bra att den finns, men korta ner lektionen, den är alldeles för lång tycker jag

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
7
I dag 08:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov