Start > Körkortsforum > Uppdatering tråd - Billig förs…

Uppdatering tråd - Billig första bil?

X 2017-11-12 00:49 ! Citera #
Hej allesammans!

Såg att det fanns lite äldre trådar här på forumet om samma ämne, dvs rekommenderad första bil? Söker en liten bil, låg i fordonskatt och i drift. Bilen kommer förmodligen inköpas begagnad.

Alla tips uppskattas! Vill gärna läsa om era erfarenheter om olika bilmärken och om ni har något att rekommendera!

Tack på förhand :)
Gäst 2017-11-12 12:11 ! Citera #
Hej!
Svårt att säga att ”denna bil ska du ha, för sådan har jag haft”

Bättre att du utgår efter vad du själv har råd med och vill köra, att välja bil är väldigt individuellt och alla tycker olika.
Men om du ändå vill veta vad andra valde så kan jag säga att min första bil var en Nissan Micra-09
Billig i drift, samt billig när det kommer till försäkring och vägskatt, även billiga reservdelar när nått går sönder eller måste bytas..
X 2017-11-12 17:07 ! Citera #
Hej!

Tack för tips, uppskattas! Ska kolla lite närmare på Nissan Micra :)

Mvh
Gäst 2017-11-17 01:33 ! Citera #
X 2017-11-12
Hej allesammans!

Såg att det fanns lite äldre trådar här på forumet om samma ämne, dvs rekommenderad första bil? Söker en liten bil, låg i fordonskatt och i drift. Bilen kommer förmodligen inköpas begagnad.

Alla tips uppskattas! Vill gärna läsa om era erfarenheter om olika bilmärken och om ni har något att rekommendera!

Tack på förhand :)
Jag rekommenderar skoda felicia typ 03 eller 05 något sånt, också mycket billig i skatt och försäkringar. Eller en golf 2a funkar alltid, men du ska ha i å tanke att det kan bli dyrare för dig om du precis har tagit körkort med bilskatt och försäkring, kolla med försäkringsbolag hur det ligger till.
Gäst 2017-11-19 12:24 ! Citera #
Volvo!! 440 the one and Only, gärna med 2 st wonder hängandes i innerspegeln ”)
Gäst 2017-11-19 19:52 ! Citera #
Maserati

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo