Eskilstuna är en mycket värre stad att köra i än vad Gävle är, så jag önskar dig lycka till
Just nu är det otroligt mycket vägarbeten runt om hela Eskilstuna, och det finns MASSVIS med rondeller.
Så du måste vara bra på att placera bilen rätt inför en rondell...Gående och cyklister är dom väldigt petiga på.
Jag körde upp där för 3 veckor sedan, fick en jätte trevlig inspektör som heter Marie, men hon kuggade mig 2 gånger, fick henne på den tredje uppkörningen också, klarade då..*Puh*
Lycka till!
Rondeller är i vissa fall säkrare än vanliga plankorsningar... Det brukar vara säkrare att köra i en rondell än i en vanlig vägkorsning.
Det är dock rätt galet att ha en hastighetsbegränsning av 70 km/tim i nån av rondellerna vid nån motorvägskorsning ovanpå E20, där är det väl inte lämpligt att hålla högre hastighet än högst cirka 50 och att ha 70-gräns där är bara helgalet.
Jag var i Västerås på första försöket då jag blev kuggad, av olyckliga omständigheter, och på tredje godkända försöket (vilket dock var andra där). Hade jag varit i Eskilstuna på första uppkörningsförsöket så hade jag eventuellt haft större chans att få godkänt redan på första, det verkar vara något lättare att köra i Eskilstuna än i Västerås.
Jag hade kanske haft större chans att klara mig på första i Västerås om jag hade fått mer hjälp av körskollärare men det fick jag olyckligtvis inte nu utan jag fick klara mig helt själv.
På mitt andra försök var jag i Lidköping och det har jag ångrat djupt, för det visade sig vara en riktig skitstad som inte alls är att rekommendera för uppkörning (om man vill ha god chans att godkännas åtminstone). Hade jag åkt tillbaka till Lidköping så hade jag sannolikt blivit kuggad på tredje försöket med men nu var jag istället tillbaka i Västerås och klarade min uppkörning på tredje försöket (totalt) fast andra försöket i Västerås.
Nu i efterhand inser jag att jag kanske kunde ha undvikit Lidköping om jag försökt hitta ledig tid för uppkörning i nån annan bättre stad, alternativt om jag bara hade väntat en vecka längre med andra uppkörningen; uppkörningen i Lidköping var på en torsdag och den godkända uppkörningen i Västerås var på nästa torsdag.