Start > Körkortsforum > Kuggade uppkörning i Gävle

Kuggade uppkörning i Gävle

Das 2017-10-30 21:02 ! Citera #
Jag kuggade min första uppkörning efter en suverän teoriprov. Instruktören var väldigt schysst och pratsam.

Jag fick två fel. Det första var att jag skulle svänga in i huvudled och till höger och jag kollade vänster och höger och körde in i andra växeln. Grejen är att det var avspärrat från vänster så behövde inte ta lika stor hänsyn men instruktören påpekade att jag skulle krypkört i ettan och svängt vänster??? Hans resonemang var att en arbetare kan komma från vänster. Vägen va ju avspärrat o jag körde under 20km/h i tvåan... Men aja.

Andra felet var att det kom en stressig individ från ingenstans och sprang till cykelöverfarten och såg som han var på väg att gå över så jag stanna för att jag säkerhetsmarginal, men instruktören ba gående har väjningsplikt mot dig i cykel överfart och han tycker att jag borde ha kört förbi. Jag personligen tycker dessa är små fel men så är livet.

Har bokat en ny uppkörning i Eskilstuna, har aldrig kört där och undrar om hur det ser ut för övergångsställen, cykelöverfarter o.s.v.
Gäst3 2017-10-31 00:30 ! Citera #
Eskilstuna är en mycket värre stad att köra i än vad Gävle är, så jag önskar dig lycka till :)
Just nu är det otroligt mycket vägarbeten runt om hela Eskilstuna, och det finns MASSVIS med rondeller.
Så du måste vara bra på att placera bilen rätt inför en rondell...Gående och cyklister är dom väldigt petiga på.
Jag körde upp där för 3 veckor sedan, fick en jätte trevlig inspektör som heter Marie, men hon kuggade mig 2 gånger, fick henne på den tredje uppkörningen också, klarade då..*Puh*

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I går 21:08
4
I går 18:45
4
I går 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov