Start > Körkortsforum > Har man någon chans om man end…

Har man någon chans om man endast övningskört privat?

Gäst 2017-10-27 23:40 ! Citera #
Har man någon chans alls att lyckas i Sthlm om man bara kört privat?
Gäst 2017-10-28 03:12 ! Citera #
Yep! varför skulle man inte ha det? övningskörde privat o tog lappen innan sommarn i farsta
Gäst 2017-10-28 04:36 ! Citera #
Gäst 2017-10-28
Yep! varför skulle man inte ha det? övningskörde privat o tog lappen innan sommarn i farsta
Men körde du med en handledare som tog lappen nyligen eller länge sedan? Jag har kört med en handledare som tog den för 30 år sedan ;/ mycket har väl ändrats sen dess.
Gäst 2017-10-28 08:28 ! Citera #
Gäst 2017-10-28
Men körde du med en handledare som tog lappen nyligen eller länge sedan? Jag har kört med en handledare som tog den för 30 år sedan ;/ mycket har väl ändrats sen dess.
Ja du har en chans men vanligtvis kombinerar man med körskola för exakt den anledningen du nämnt. Kraven var annorlunda då och det är väldigt osannolikt att din förälder skulle klara dagens krav på ecodriving.

Min syster råkade ut för det där. Övningskörde endast med mamma och kuggade på uppkörningen för hon inte kunde ecodriving. Hon fick lära om sig allt från botten och kuggade 7-8 ggr på uppkörningen innan hon klarade det.

Det absolut bästa (ekonomiskt) är att lära dig hur du ska göra på körskola och sedan mängdtränar hemma.

Kvalitetsmässigt är ett alltid bäst att bara köra på körskola dock. Bara om du har råd.
Gäst 2017-10-28 16:41 ! Citera #
Gäst 2017-10-28
Ja du har en chans men vanligtvis kombinerar man med körskola för exakt den anledningen du nämnt. Kraven var annorlunda då och det är väldigt osannolikt att din förälder skulle klara dagens krav på ecodriving.

Min syster råkade ut för det där. Övningskörde endast med mamma och kuggade på uppkörningen för hon inte kunde ecodriving. Hon fick lära om sig allt från botten och kuggade 7-8 ggr på uppkörningen innan hon klarade det.

Det absolut bästa (ekonomiskt) är att lära dig hur du ska göra på körskola och sedan mängdtränar hemma.

Kvalitetsmässigt är ett alltid bäst att bara köra på körskola dock. Bara om du har råd.
JAG KLARADE DET!!!!!!!!!
Gäst 2017-10-30 09:45 ! Citera #
Jag tog som privatist och körde 4-5 gånger på körskola. En av dem lektionerna var bra, resten var att visa upp saker man kunde i princip (saker som en handledare bör kunna). Jag applåderar för trafikskolor som kan skräddarsy en plan för privatister. Men för mig var lektionerna där helt värdelösa, eftersom de krävde att man behövde visa upp varje moment för sig (2-3 moment per körning hann man visa upp), i stället för att de med sin erfarenhet kunna göra en snabb bedömning var man ligger.

Nja, min känsla var mer att de ville ha så mycket pengar som möjligt. Efter 4-5 lektioner gjorde jag uppkörning och klarade den med bravur, med ifrågasättandet om jag haft körkort tidigare av inspektören. I detta läge försökte trafikläraren hålla mig kvar, trots utan att kunna motivera vad jag behövde träna på.

När jag några dagar senare mötte stod trafikläraren bredvid vid en korsning fick h*n höra på varvtal med dåvarande dieseln.
Gäst 2017-10-30 18:36 ! Citera #
Gäst 2017-10-28
Körde med en polare som tog lappen för ca 15år sen. När jag kört med han ett tag tog jag 2 lektioner(en dubbel) i körskolan för att dom skulle avgöra om jag va redo vilket jag kände att jag var. Dom sa att det bara va o boka tid :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor