Start > Körkortsforum > Ni som enbart övningskörde på …

Ni som enbart övningskörde på trafikskolan, hur många körlektioner behövde ni?

walle 2017-10-23 13:24 ! Citera #
Och tror ni att man kan klara teoriprovet mha bara elevcentralen?
Gäst 2017-10-23 14:19 ! Citera #
walle 2017-10-23
Och tror ni att man kan klara teoriprovet mha bara elevcentralen?
Körpaket 20 lektioner.

Klart du kan klara bara med elevcentralen, men det är varken smart eller bra. Det du egentligen frågar är om ytinlärning kan ge dig godkänd teori. Ytinlärning är inte bra när det gäller att lära sig och förstå situationer.

Skulle slå vad om att de som kuggar på teori gör det just p.g.a ytinlärning, att de inte fattat varför ett svar är rätt utan vet bara att svar x hör till fråga y för att de tränat in frågorna.

Var istället smart/inte lat och gör rätt från början.
Gäst 2017-10-23 16:25 ! Citera #
Jag tog 14 körlektioner med körskolan innan dom bokade mina bägge prov, men då ska jag säga att jag hade mängdtränat privat också :)

Gällande teorin så är det inte bra att bara tänka om det bara räcker med en viss sida eller app.
Det blir som föregående skrivare skrev att du bara ytinlär dig, och det är det sämsta du kan göra.

Jag plugga min teori genom att göra alla körskolans datafrågor + alla deras pärmar (8 pärmar med vardera 70-72 frågor)
Läste körkortsboken 2-3 gånger, samt gjorde fåtal tester här på körkortonline lite då och då.

Klarade teorin och uppkörningen på första försöken...
Vill du bli en säker och bra förare så finns det inga genvägar...
Eslöv 2017-10-23 18:26 ! Citera #
24 dubbellektioner. Ingen privat övningskörning alls. Klarade uppkörningen på första.
Rocky 2017-10-24 01:34 ! Citera #
walle 2017-10-23
Och tror ni att man kan klara teoriprovet mha bara elevcentralen?
Nej! Ytinlärning blir man ingen bra och säker förare av, det du ska göra är att kombinera teorifrågor och läsa i boken, då får du en helt annan grund att stå på.
Om man vill lära sig trafikregler på ett smart sätt är det bra att lära sig teorin ute i trafiken direkt, då får du helheten du behöver. Men dom andra bitarna som parkering, eco-driving, last och vikt, säkerhet osv är boken det bästa. Körkort är en inventering för livet
Eslöv 2017-10-24 06:26 ! Citera #
walle 2017-10-23
Och tror ni att man kan klara teoriprovet mha bara elevcentralen?
Du klarar ev teoriprovet, MEN risken är MYCKET stor att du kuggar uppkörning på grund av en teorirelaterad miss. Du behöver läsa boken också och förstå innehållet om du inte vill göra fel som dom kuggar för direkt på uppkörningen.
Fmb 2017-10-24 14:11 ! Citera #
Det är nog bra om du kombinerar övningslektioner med körskola + privat. Alla är ju olika, men jag kan tänka mig att du kan behöva många lektioner om du bara övningskör med körskolan då lektionerna där ligger på bara 40 minuter. Sedan blir det ju oftast så att ni bara kör 30 minuter eftersom ni börjar med att diskutera vad ni kommer att göra på dagens lektion och så åker ni tillbaka fem minuter innan.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo