Start > Körkortsforum > Köra upp i en annan stad

Köra upp i en annan stad

A 2017-10-21 11:36 ! Citera #
Hej,

Det är så att jag kuggade på första uppkörningen och jag känner mig ändå redo för ett nytt prov snart. Jag hittade tyvärr inga tider i min stad förrän i April, vilket gjorde att jag fick leta efter tider i en annan stad och bokade en passande tid. Jag har aldrig kört i den staden tidigare och tror inte min körskola kan ta mig dit för att övningsköra, eftersom det är ungefär 1 timmes väg. Skulle det vara en bra idé att kontakta en körskola i den staden och boka ett antal lektioner? Har ni några tips ni som kört i en annan stad än där ni övningskört?
Hejhej 2017-10-21 13:56 ! Citera #
Det är ett super bra knep att ta till, att anlita en körskola på den ort där du ska köra upp.
Speciellt eftersom du inte har kört på den orten så är det skit smart, du får då möjlighet att se och känna av hur just den ortens trafikrytm är. Jag gjorde samma sak när jag skulle köra upp, kuggade min första som jag hade i Katrineholm, bokade en andra uppkörning i Örebro eftersom det inte fanns några tider i Katrineholm, hade dock tur att ha min pappa som privat handledare så vi åkte till Örebro så jag fick övningsköra lite innan jag tog 2 körlektioner på en trafikskola i Örebro.

När jag väl hade min uppkörning så hade jag haft min sista körlektion precis innan, och jag fick köra exakt samma slinga som jag nyligen hade kört med trafikskolan :D

Klarade uppkörningen och har äntligen tack o lon fått mitt körkort :D
A 2017-10-21 18:38 ! Citera #
Hejhej 2017-10-21
Det är ett super bra knep att ta till, att anlita en körskola på den ort där du ska köra upp.
Speciellt eftersom du inte har kört på den orten så är det skit smart, du får då möjlighet att se och känna av hur just den ortens trafikrytm är. Jag gjorde samma sak när jag skulle köra upp, kuggade min första som jag hade i Katrineholm, bokade en andra uppkörning i Örebro eftersom det inte fanns några tider i Katrineholm, hade dock tur att ha min pappa som privat handledare så vi åkte till Örebro så jag fick övningsköra lite innan jag tog 2 körlektioner på en trafikskola i Örebro.

När jag väl hade min uppkörning så hade jag haft min sista körlektion precis innan, och jag fick köra exakt samma slinga som jag nyligen hade kört med trafikskolan :D

Klarade uppkörningen och har äntligen tack o lon fått mitt körkort :D
Tack för ditt svar! Härligt att höra att du klarade det! :)
Jag ska försöka kontakta någon körskola och se om jag kan boka några lektioner. Men jag märkte att det krävs någon inskrivning för att köra hos körskolorna, vilket betyder att det är extra kostnader för bland annat nya böcker och teoritester som jag redan jar tillgång till : Får se om jag kan ta med min handledare dit för att köra runt.
Hejhej 2017-10-21 21:55 ! Citera #
A 2017-10-21
Tack för ditt svar! Härligt att höra att du klarade det! :)
Jag ska försöka kontakta någon körskola och se om jag kan boka några lektioner. Men jag märkte att det krävs någon inskrivning för att köra hos körskolorna, vilket betyder att det är extra kostnader för bland annat nya böcker och teoritester som jag redan jar tillgång till : Får se om jag kan ta med min handledare dit för att köra runt.
Om du bara ska ta någon/några enstaka lektioner så ska det väl inte vara nödvändigt med att skriva in sig, man får ju köra om det finns tider. Så fick jag göra i alla fall :)
Gäst 2017-10-22 12:16 ! Citera #
Du har helt rätt ”Hejhej”

Ska man bara ha någon enstaka körlektion på en körskola så behöver man inte skriva in sig.
Men man får du vara beredd på att det kan bli svårt att hitta rätt tider som man vill köra på då körskolorna fokuserar mer på sina egna inskrivna elever. Men om det kommer en lucka så kan man få ta den.
A 2017-10-24 11:49 ! Citera #
Hejhej 2017-10-21
Om du bara ska ta någon/några enstaka lektioner så ska det väl inte vara nödvändigt med att skriva in sig, man får ju köra om det finns tider. Så fick jag göra i alla fall :)
Jaha, ok då är det bra :)
Jag ska försöka fixa det!
A 2017-10-24 11:50 ! Citera #
Gäst 2017-10-22
Du har helt rätt ”Hejhej”

Ska man bara ha någon enstaka körlektion på en körskola så behöver man inte skriva in sig.
Men man får du vara beredd på att det kan bli svårt att hitta rätt tider som man vill köra på då körskolorna fokuserar mer på sina egna inskrivna elever. Men om det kommer en lucka så kan man få ta den.
Tack för ditt svar!
Jag ska kolla upp det :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
2024-05-16 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest