Absolut ska jag själv få välja, hade jag haft lite kunskaper om ämnet så är det klart mycket lättare, men läser man allt vad företag skriver om automat så är svaret olika varannan gång känns det som och dom som vet bäst hur det fungerar efter några 1000 mil är ju oss konsumenter, eftersom vi andvänder produkten varje dag, allt är ju bra första gången man andvänder något, så därför är det här forumet det bästa. Årsmodellen är Volkswagen pasat variant eco-fuel 2012 som går både på gas och bensin, men bristen på gas stationer gör nog att jag kommer använda bensin, jag valde denna pga: just bensin, annars är det nästan vanligare med disel på dessa känns det som, men eftersom dom flesta städer vill förbjuda disel så valde jag det andra alternativet. Eco-fuel är ju riktigt snäll mot millön desutom
Nja, du ska inte tro att Ecofuel är så himla bra som dom säger att det är...
Min kompis har en Ford Focus Flexifuel och den kan man köra på antingen etanol eller vanlig bensin.
Men det som företagen/tillverkaren inte berättar är att kör du för ofta på Eco bränslet så kan det i förlängningen göra mer skada på motorn än om du bara kör på vanlig bensin, det är sånt som vi konsumenter får upptäcka själv, vilket han fick göra efter att ha tankat och kört på enbart etanol under en kortare period. Han märkte att motorn drar MER bränsle när han åkte omkring med etanol än vad den gjorde med bensin i tanken, så han fick ju tanka oftare, så i längden blir det dyrare att köra med en Ecofuel motor när man istället hade tänkt sig att den skulle dra mindre bränsle. Dessutom smörjer inte Ecobränslet viktiga delar i motorn, så det blir mer slitage på alla delar, vilket innebär att man måste underhålla en sådan motor oftare än vad man gör med en ”vanlig” motor...