Start > Körkortsforum > Uppsala vs Farsta

Uppsala vs Farsta

A 2017-10-12 14:05 ! Citera #
Hej,

Jag hade uppkörning i Farsta igår och kuggade. Hon var super petig, det var min första uppkörning. Tänkte kolla om Uppsala är bra?
Gäst 2017-10-12 14:10 ! Citera #
Vilka grejjer kuggade du på? Kuggade också där igår. För mig var det trafikregler och säkerhet så de va en del grejjer jag fejlade.
Var hon medelålders med kort hår?
A 2017-10-12 14:19 ! Citera #
Kuggade på allt jag gjorde! Vafan... Hon var kort brunt hår med blåa ögon. Hennes namn börjar med C.... Tror vi hade samma. Kuggade på järnväg/spårvägskorsning, start i lutning/parkering vid lutning även backning där.
Anpassa hastigheten. Samspel med andra i trafiken, en man blev tydligen arg när jag skulle göra ut från en väg. Vilket jag inte märkte. Hon var väldigt otrevlig! Varför kuggade du? Hur ska du göra nu? :( känns jätte deppigt
Gäst 2017-10-12 15:12 ! Citera #
A 2017-10-12
Kuggade på allt jag gjorde! Vafan... Hon var kort brunt hår med blåa ögon. Hennes namn börjar med C.... Tror vi hade samma. Kuggade på järnväg/spårvägskorsning, start i lutning/parkering vid lutning även backning där.
Anpassa hastigheten. Samspel med andra i trafiken, en man blev tydligen arg när jag skulle göra ut från en väg. Vilket jag inte märkte. Hon var väldigt otrevlig! Varför kuggade du? Hur ska du göra nu? :( känns jätte deppigt
Vi hade garanterat samma men i mitt fall kan jag inte gnälla på henne då jag verkligen körde som en kratta igår. Kuggningen var helt befogad men jag var sjuk också vilket jag påpekade så jag var inte direkt i skick att köra.
Hon verkade till en början vara ganska dryg och jag förstod att hon skulle vara en petig inspektör men i och med att jag helt accepterade mina brister då dom var så uppenbara och helt omöjliga att försvara så blev hon trevlig ju längre vi körde. Det slutade med att hon var trevlig faktiskt men statistiskt sett så ska ju Farsta vara svårast i Sverige. Läste någonstans att bara 40% klarar på första.
Gäst 2017-10-12 15:14 ! Citera #
Sorry för dubbelpost men det jag ska göra är att köra upp igen givetvis.
Nu var jag dum nog att boka igen i Farsta dock ska se om det dyker upp några andra ställen inom snar framtid.
A 2017-10-12 21:20 ! Citera #
Inga fara! Vart ska du köra upp? Har kollat Farsta igen då jag har kört där mycket men de är fullbokat. Tänkte på Uppsala men vet inte hur vägarna är där..
Gäst 2017-10-12 21:33 ! Citera #
A 2017-10-12
Inga fara! Vart ska du köra upp? Har kollat Farsta igen då jag har kört där mycket men de är fullbokat. Tänkte på Uppsala men vet inte hur vägarna är där..
Jag skulle nog ändå inte rekommendera att köra upp någonstans du inte känner vägarna men prova kanske någon annanstans i Sthlm? Tyvärr är ju väntetiderna så jävla långa men i Sthlm lär ju Norrtälje vara enklast tror jag. Det gäller väl bara att uppdatera sidan hela tiden och hoppas på att någon annan har avbokat så att det dyker upp en närmare tid.
Jag har ju inbokat i Farsta igen 8/11 men vet inte om jag är så sugen på att köra där. Jag menar 60% blir ju fan kuggade i Farsta det är ju fan Sveriges värsta ställe att köra upp på.
A 2017-10-12 21:45 ! Citera #
Okej, får se hur jag gör. Tack för hjälpen hörruu! ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov