Start > Körkortsforum > Klarade uppkörningen på 10e fö…

Klarade uppkörningen på 10e försöket

Mommelito 2017-10-11 23:28 ! Citera #
Tjena folket!

Jag klarade mitt uppkörning idag på 10e försöket, det kanske låter mkt men på min del jag e nöjd faktist. Nu vill jag berätta mina tips och mina misstager som jag kuggade varenda gång på.

1 Chansa aldrig både på uppkörningen och teoriprov. För att det är onödigt och boka när man e inte säkert på sig själv.

2 När jag kuggade så tänkte att förareprovaren var rasist men det tyvärr inte så utan dem kolla bara på din körning.

3 Träna gärna med nå trafikskolan, för dem visa tydligt dem punkterna som du behöver öva på.

4 Tänk så här att det är ett lätt spel och då får massa med pöeng av inspektören när du kör ofarlig och fint.

5 Ge aldrig upp, det bara kämpa och kriga vidare tills du får den, det klart att det är jobbigt när man höra att man e inte godkänt, men tänk när du har körkortet i fickan.

Lycka till ni alla som håller på ta körkortet kör bara hård, för att du satsa inte din tid och pengar i onödan utan det är körkort och det är faktist värd, när man ha det.
Ad 2017-10-12 09:21 ! Citera #
Haha 10e gången, där satt den. Grattis:). Själv hoppas jag att klara det på andra försöket :p
Gäst 2017-10-12 10:11 ! Citera #
Där ser man, hoppas också på andra gången, men som du säger: man ska vara redo och körklar samt inte chansa.
Gäst 2017-10-12 10:40 ! Citera #
Vad kul, vart körde du upp alla dessa gånger? har du fått samma inspektör flera ggr? det är jag lite orolig över..har min andra nästa vecka men är nojig att ja får samma inspektör.. :
Gäst 2017-10-12 12:42 ! Citera #
Punkt ett är ’spot on’. Gjorde uppkörning igår och teori i förrgår.
Nu var jag inte riktigt färdigutbildad men uppkörningen hade inte gått sååå dåligt om jag inte hade varit sjuk och mått så dåligt att jag fokuserade mer på att inte spy i bilen än själva körningen och att jag är närsynt och inte fått mina linser än.
Men tror jag ändå hade kuggat om jag hade bättre förutsättningar igår och det visste jag innerst inne. Min bilhantering är vanligtvis bra men det är just samspelet i trafiken jag är ganska dålig på samt att implementera teorin i min körning.
Teoriprovet fick jag 51 på så det var ju verkligen att snubbla på mållinjen men men har en ny uppkörning 8/11 i Farsta igen :/
Mommelito 2017-10-13 13:19 ! Citera #
Ad 2017-10-12
Haha 10e gången, där satt den. Grattis:). Själv hoppas jag att klara det på andra försöket :p
Tack, inge stress du kommer o klara den
Mommelito 2017-10-13 13:33 ! Citera #
Gäst 2017-10-12
Vad kul, vart körde du upp alla dessa gånger? har du fått samma inspektör flera ggr? det är jag lite orolig över..har min andra nästa vecka men är nojig att ja får samma inspektör.. :
Jag körde typ på flera ställe, ja jag har fått två ggr samma inspektör, men jag tror du ska inte va oroligt över det för att det gäller och köra bra under dem max 45 minuter. Spel ingen roll om du få 5 ggr per rad samma inspektör dem kolla bara på dem punkterna som du få köra den dagen, inget annat dem kollar på.

Lycka till min vän
Gäst 2017-10-13 15:04 ! Citera #
Mommelito 2017-10-13
Jag körde typ på flera ställe, ja jag har fått två ggr samma inspektör, men jag tror du ska inte va oroligt över det för att det gäller och köra bra under dem max 45 minuter. Spel ingen roll om du få 5 ggr per rad samma inspektör dem kolla bara på dem punkterna som du få köra den dagen, inget annat dem kollar på.

Lycka till min vän
Min syrra klarade på 8:e försöket och mådde verkligen skit. Starkt av dig att fortsätta. Lycka till i trafiken nu och håll hårt i körkortet nu tills prövotiden är slut!
Gäst 2017-10-13 17:03 ! Citera #
Gäst 2017-10-13
Min syrra klarade på 8:e försöket och mådde verkligen skit. Starkt av dig att fortsätta. Lycka till i trafiken nu och håll hårt i körkortet nu tills prövotiden är slut!
Man ska väl alltid hålla hårt i körkortet, inte bara under prövotiden :D
Gäst 2017-10-13 18:03 ! Citera #
Tack, du har nog rätt, man ska öva det som står i protokollet och inte grotta in sig på inspektören..hoppas man fixar!

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 00:29
2
I dag 00:20
9
I går 19:38
11
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo