Start > Körkortsforum > Lektion innan uppkörning samt …

Lektion innan uppkörning samt körskolans bil..

Gäst 2017-10-11 20:11 ! Citera #
Hej alla!
Har en fråga; hjälper det med en lektion innan uppkörningen samt att köra med körskolans bil? blir det mer strikt med säkerhetskontroll ifall man har körskolans bil? anledningen till att jag frågar är ifall inspektören är hårdare med en bil som man ”känner”..tacksam för svar!
Gäst 2017-10-11 20:23 ! Citera #
Gäst 2017-10-11
Hej alla!
Har en fråga; hjälper det med en lektion innan uppkörningen samt att köra med körskolans bil? blir det mer strikt med säkerhetskontroll ifall man har körskolans bil? anledningen till att jag frågar är ifall inspektören är hårdare med en bil som man ”känner”..tacksam för svar!
Det skadar inte med uppvärmning. Det hjälper med bil du redan kört. Säkerhetskontrollen är samma.

Jag hade både uppvärmningslektion och körskolans bil. Öppnade motorhuven under lektionen och repeterade. Ställde in speglar och säte på förhand. Säkerhetskontrollen var busenkel. (Fick motorn och peka på alla delar samt berätta hur jag ser att jag behöver fylla på).

Klarade allt på första.
Gäst 2017-10-11 22:15 ! Citera #
Tack för svaret, hoppas man fixar detta!
Helena 2017-10-11 23:50 ! Citera #
Jag hade också en uppkörningslektion innan min uppkörning, den gick åt helvete om man ska skriva på ren svenska.
För jag satt bara och tänkte på vad som skulle komma efter lektionen, glömde högerregeln, döda vinkeln och körde allmänt för fort, just för att jag var så himla nervös..

Men så fort jag träffade inspektören så släppte det mesta, hade lite darriga ben under säkerhetskontrollen där jag fick kolla alla lampor (Helljus, halvljus, blinkers o.s.v)
När väl själva körningen började så släppte allt, och jag körde bättre än vad jag någonsin har gjort.
Klarade uppkörningen på första försöket utan den minsta lilla anmärkning :D

Lycka till!
Gäst 2017-10-12 07:23 ! Citera #
Vad bra att du fixa trots nervositet osv, jag hoppas att lektionen innan uppkörningen får mig att slappna av..har 50 min lek vid 14:45 och kör upp vid 15:35..jag har varit lite nojig för att det är under rusningstid..då gäller det att samspela..osv! Mer fokus..så hoppas jag fixar detta! Har bokat in 2 lektioner några dagar innan kl. 15:45..så man vet vad man ska fokusera på!

Tack för svar!

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 00:29
2
I dag 00:20
9
I går 19:38
11
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor