Start > Körkortsforum > Ta körkort sent

Ta körkort sent

Snubben 2017-10-04 15:09 ! Citera #
Tjenare

Någon mer än jag som tar körkort som gamling?
Är 23 nu och har uppkörning om en vecka ungefär.
Körde en massa när jag var 18/19 men fullföljde det aldrig och det rann ut i sanden helt enkelt.
Lärde mig köra bil mycket bra då, jag hade lätt kunnat ta kortet när jag precis fyllt 19 men var dum i huvudet som inte gjorde det och sen gick 4 år fortare än kvickt.
Någon som känner igen sig?

Mvh
Gäst 2017-10-04 15:28 ! Citera #
Snubben 2017-10-04
Tjenare

Någon mer än jag som tar körkort som gamling?
Är 23 nu och har uppkörning om en vecka ungefär.
Körde en massa när jag var 18/19 men fullföljde det aldrig och det rann ut i sanden helt enkelt.
Lärde mig köra bil mycket bra då, jag hade lätt kunnat ta kortet när jag precis fyllt 19 men var dum i huvudet som inte gjorde det och sen gick 4 år fortare än kvickt.
Någon som känner igen sig?

Mvh
”Sent” haha.

Det finns pensionärer som tar körkort.

Inte alla har föräldrar som betalar allt åt en heller.

Jag började också övningsköra när jag var 18 men tog inte körkortet föränns 27. Klarade på första lätt som en plätt.

Om du oroar dig att du är sent ute så är du inte det. Det är bara att köra.
Gäst 2017-10-04 15:56 ! Citera #
Jag tog inte körkort fören jag var 34 :D

Bodde tidigare på ett ställe där jag inte behövde eller hade användning för ett körkort.
Men efter en flytt ut på landet i mellersta Sverige så hade man inga förbindelser, så då var man tvungen att börja övningsköra, klarade allt på 5 månader. Har nu haft körkort i 5 år och tycker fortfarande att det är svin kul att köra bil även om jag numera även gör det inom mitt jobb :D
Gäst 2017-10-04 18:33 ! Citera #
Jag tog körkort när jag var 37 haha bättre sent än aldrig liksom
Gäst 2017-10-29 09:09 ! Citera #
Jag var 38, min mamma var över 50.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov