Start > Körkortsforum > Uppgradering till manuell

Uppgradering till manuell

Gäst 2017-10-04 15:08 ! Citera #
Nogon som vet hva man måste gjøra på uppkørningen på manuell når en redan har automat? Er det teknisk osv da også?
Gäst 2017-10-04 15:22 ! Citera #
Gäst 2017-10-04
Nogon som vet hva man måste gjøra på uppkørningen på manuell når en redan har automat? Er det teknisk osv da også?
Samma sak som på alla andra uppkörningar.

Det enda du slipper är körkortstillstånd, riskutbildning eller giltig teori för ditt nuvarande körkort gäller.

Du bokar bara en helt ny uppkörning altså.
Gäst 2017-10-04 18:15 ! Citera #
Men man kan inte førlora automat kørkortet om man «failer»?
Gäst 2017-10-04 20:22 ! Citera #
Gäst 2017-10-04
Men man kan inte førlora automat kørkortet om man «failer»?
Nej.
Gäst 2017-10-06 10:23 ! Citera #
Hej!

Har övningkört i några månader nu med manuell bil och lagt ganska mycket tid o pengar på det. Jag tycker om faktisk att köra manuell bil och växling är inte problem. Min problem område är då hinna planera, slappna av i ratten när jag tittar i alla speglar, placeringar. Efter att ha kuggad på uppkörning och nu när jag behöver körkort innan slutet av november, tycker min körskola att det är bättre att satsa på Automat nu och sedan uppgradera till manuell. Det blir enklare den vägen.
Har alltid velat göra det på en gång men nu när jag verkligen behöver ha bil (har små barn hemma) undrar om att ta automat först och sedan uppgradera till manuell är en bra ide.
Som sagt tycker om manuell och vill inte ha begränsad körkort men med tanke på tiden och pengar det tar. Kanske det är bra att ta steg per steg.
Vad har ni för åsikter? Är verkligen förrvirrad och söker svar från någon som kan guida eller varit i denna situationen. Tack!
Gäst 2017-10-06 18:42 ! Citera #
Gäst 2017-10-06
Hej!

Har övningkört i några månader nu med manuell bil och lagt ganska mycket tid o pengar på det. Jag tycker om faktisk att köra manuell bil och växling är inte problem. Min problem område är då hinna planera, slappna av i ratten när jag tittar i alla speglar, placeringar. Efter att ha kuggad på uppkörning och nu när jag behöver körkort innan slutet av november, tycker min körskola att det är bättre att satsa på Automat nu och sedan uppgradera till manuell. Det blir enklare den vägen.
Har alltid velat göra det på en gång men nu när jag verkligen behöver ha bil (har små barn hemma) undrar om att ta automat först och sedan uppgradera till manuell är en bra ide.
Som sagt tycker om manuell och vill inte ha begränsad körkort men med tanke på tiden och pengar det tar. Kanske det är bra att ta steg per steg.
Vad har ni för åsikter? Är verkligen förrvirrad och söker svar från någon som kan guida eller varit i denna situationen. Tack!
Japp det kan du göra. Det enda du betalar för är kostnaden för en ny uppkörning när du känner dig redo. Inte en dålig idé. Blir enklare för dig sen med mer körvana.
Gäst 2017-10-07 10:19 ! Citera #
Gäst 2017-10-06
Japp det kan du göra. Det enda du betalar för är kostnaden för en ny uppkörning när du känner dig redo. Inte en dålig idé. Blir enklare för dig sen med mer körvana.
O Tack! Snällt för svaret. Verkligen underlättar beslutet då man kan få lite stöd/hjälp med guidning.
Elias 2019-06-03 12:01 ! Citera #
Gäst 2017-10-06
Japp det kan du göra. Det enda du betalar för är kostnaden för en ny uppkörning när du känner dig redo. Inte en dålig idé. Blir enklare för dig sen med mer körvana.
Samt kostnad för nytt körkort
Gäst 2019-06-04 12:34 ! Citera #
Elias 2019-06-03
Samt kostnad för nytt körkort
Vilket inte är en signifikant siffra när man tittar på summan. :)
Bring 2020-03-08 13:01 ! Citera #
Hej har automat körkort 5 år. Nu vill jag byta till Manuel men måste jag har körkorttistånd för att övningsköra med min man som har Manuel körkort. ?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
29
I dag 08:27
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov