Start > Körkortsforum > CSN-lån för körkort, en dålig …

CSN-lån för körkort, en dålig idé?

AnonymSkum 2017-09-20 14:24 ! Citera #
Har läst lite på nyheterna, och har fått höra att dom ska införa att man kan ta CSN-lån för körkort, med en potentionell max-lånesumma på 25,000 kronor.

Personligen tycker jag inte att det är så bra idé, för man kan inte garantera att man får körkort, om man t.ex kuggar och sedan lagt ut 25,000 kronor så sitter man i skuld för ingenting?

Hade dom däremot kunnat garantera ett körkort då hade det nog varit en bra idé.

Diskutera!
T 2017-09-20 18:36 ! Citera #
Om du börjar plugga på högskola/universitet och inte avslutar din utbildning, tycker du att man också då sitter i skuld ”för ingenting”? CSN kan aldrig garantera varken en examen eller ett körkort; det hänger på dig. :)
Gäst 2017-09-21 02:41 ! Citera #
T.
underbart svar . :D
Gäst 2017-09-21 07:36 ! Citera #
Det är ännu en lånefälla. Har man inte råd med körkort vad fan ska man ta det då för med lån? Tänkte man låna till en bil och bensin efter också?

Många kommer ta lånet och sedan inte kunna betala när kraven väl börjar komma. Och ångesten för misslyckade uppkörningar kommer fördubblas. Kasta lånade pengar i sjön... Fyfan.
Dumjävel 2017-09-21 10:08 ! Citera #
Att låna till en utbildning är en investering där du förmodas göra en vinst i slutändan. Tänkte du dra in 25 papp på svarttaxi?
Majlena 2017-11-15 17:06 ! Citera #
T 2017-09-20
Om du börjar plugga på högskola/universitet och inte avslutar din utbildning, tycker du att man också då sitter i skuld ”för ingenting”? CSN kan aldrig garantera varken en examen eller ett körkort; det hänger på dig. :)
Hahahah helt rätt T! Var du skulle kunna göra är ju att sprida ut bidraget/lånet över en längre tidsperiod? Annars gäller det nog bara att jobba järnet. Du kan ju kolla om du kan hitta student rabatt nånstans. Jag har för mig att coolfinans.com.se/lan/lanbutiken ska ha något bra erbjudande tror jag, men jag är inte säker om jag minns rätt. Annars kanske föräldrarna eller någon bekant kan hjälpa till? Jag hoppas du kan få en bil på nåt sätt.
Gäst 2017-11-15 18:16 ! Citera #
AnonymSkum 2017-09-20
Har läst lite på nyheterna, och har fått höra att dom ska införa att man kan ta CSN-lån för körkort, med en potentionell max-lånesumma på 25,000 kronor.

Personligen tycker jag inte att det är så bra idé, för man kan inte garantera att man får körkort, om man t.ex kuggar och sedan lagt ut 25,000 kronor så sitter man i skuld för ingenting?

Hade dom däremot kunnat garantera ett körkort då hade det nog varit en bra idé.

Diskutera!
Det finns fonder och stipendier som kan sponsra ett körkort, gå in på fonder och stipendier på nätet och börja söka:) vem vet vad jultomten har i sitt paket:)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo