Start > Körkortsforum > Tredje uppkörningen på en lörd…

Tredje uppkörningen på en lördag morgon?

gäst 2017-09-19 10:44 ! Citera #
Hejsan

Jag undrar om det finns något specifikt jag verkligen ska tänka på när jag kör upp. Jag har fått en tid tidigt en lördagmorgon så tvivlar ju på att det ska vara någon hysterisk trafik eller gång/cykeltrafikanter.

Jag gjorde teoriprovet i början av augusti och klarade det precis, fick 52. Gjorde första uppkörningen några timmar senare och klarade det inte för det gick för sakta i stadstrafik vilket reslutera i fail på miljön också. Andra uppkörningen gjorde jag i slutet av augusti och ’tog en lucka’ i en högerregelskorsning och då trodde instruktörn att jag inte såg den som kom från höger men jag bedömde att jag hann före utan problem... så himla surt

men men... Nya tag nudå!!!
Förrutom extrem nogranhet med placering, tecken och hastighet, finns det något mer jag ska tänka på när det är så tidigt på morgonen?
Har någon annan också kört en lördagmorgon? Tips?

vill verkligen klara det annars får jag ju troligtvis göra om teoriprovet

Mvh nervös tjej
Gäst 2017-09-19 12:19 ! Citera #
Menar du att du inte släppte förbi bilen från höger även fast du såg bilen?
D 2017-09-19 12:22 ! Citera #
Bra tid. Jag brukar övningsköra vid den tiden. Lugnt på vägarna.

Du säker att du kuggade för att du körde för sakta i stadstrafik . Jag brukar ta det lugnt där. Det borde man. Hur sakta körde du ?

Lycka till.
trådstartare 2017-09-19 12:24 ! Citera #
Gäst 2017-09-19
Menar du att du inte släppte förbi bilen från höger även fast du såg bilen?
Asså det är så svårt att förklara för nån som inte var med och såg. Bilen som kom från höger va så långt bort att det hade blivit löjligt för mig att stanna och släppa fram den men han jag körde med trodde att jag inte visste att det var högerregel där och att jag inte såg bilen .
trådstartare 2017-09-19 12:27 ! Citera #
D 2017-09-19
Bra tid. Jag brukar övningsköra vid den tiden. Lugnt på vägarna.

Du säker att du kuggade för att du körde för sakta i stadstrafik . Jag brukar ta det lugnt där. Det borde man. Hur sakta körde du ?

Lycka till.
Instruktörn sa det att det gick för sakta, då blir det för låga växlar och påverkar miljön. eftersom att jag körde så sakta så trodde han att jag var osäker men min tanke var att jag skulle ta det lite lugnare än vanligt för att veeeerkligen hinna se allt som pågick runt om mig.
Jag minns inte exakta hastigheter men jag låg mest på 2an och 3ans växel vilket jag egentilgen tyckte var okej då jag körde vid lunchtid (ganska mycket trafik)
Gäst 2017-09-19 12:40 ! Citera #
Mitt tips är att kör som du brukar köra, kör den hastigheten som är på vägen och hoppa över växlar. Visa tydligt med huvudet vid korsningar och bilar som ska in i en rondell osv.
D 2017-09-19 12:41 ! Citera #
trådstartare 2017-09-19
Instruktörn sa det att det gick för sakta, då blir det för låga växlar och påverkar miljön. eftersom att jag körde så sakta så trodde han att jag var osäker men min tanke var att jag skulle ta det lite lugnare än vanligt för att veeeerkligen hinna se allt som pågick runt om mig.
Jag minns inte exakta hastigheter men jag låg mest på 2an och 3ans växel vilket jag egentilgen tyckte var okej då jag körde vid lunchtid (ganska mycket trafik)
Låter konstigt. Brukar också körs på 2-3an. Det är vad läraren sagt . Och ganska logiskt tycker jag.

Men det är inte lätt i bedömning situationer. Någon tycker så och en annan på ett annat sätt. Det är ju svårt som elev då. Förvirrande.
D 2017-09-19 12:43 ! Citera #
Gäst 2017-09-19
Mitt tips är att kör som du brukar köra, kör den hastigheten som är på vägen och hoppa över växlar. Visa tydligt med huvudet vid korsningar och bilar som ska in i en rondell osv.
Nej man ska nog inte stirra sig blind på hastigheten för vägen. Man bör göra som hon skrev , efter situationen. Lunch tid , stadstrafik, gående osv
trådstartare 2017-09-19 13:04 ! Citera #
D 2017-09-19
Nej man ska nog inte stirra sig blind på hastigheten för vägen. Man bör göra som hon skrev , efter situationen. Lunch tid , stadstrafik, gående osv
Man ska ju anpassa farten. Även fall det är 80 på en väg så kan man ju egentligen köra i 60 om det t.ex är dimma eller något.
Gäst 2017-09-19 13:17 ! Citera #
D 2017-09-19
Självklart menar jag ju efter trafiksituationen. Men är det fritt kör man ju i den hastigheten som är tillåten. Alltså inte för sakta och inte för snabbt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
6
I dag 00:29
2
I dag 00:20
9
I går 19:38
11
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo