Start > Körkortsforum > När får man hem körkortet?

När får man hem körkortet?

Gäst 2017-09-18 22:34 ! Citera #
Någon som vet hur många dagar det ungefär tar innan man får körkortet på posten efter godkänd uppkörning+prov?
Gäst 2017-09-19 15:02 ! Citera #
Normalt är inom några dagar...
För mig tog det 3 dagar, körde upp på en tisdag mitt i sommaren när det är högtryckt hos Transportstyrelsen, kunde hämta ut mitt körkort på postens utlämningsställe på fredagen samma vecka :D
Gäst 2017-09-20 00:56 ! Citera #
Körde upp på en tisdag och kunde hämta körkortet på måndagen veckan efter uppkörningen.
Gäst 2017-09-20 08:26 ! Citera #
Gäst 2017-09-20
Körde upp på en tisdag och kunde hämta körkortet på måndagen veckan efter uppkörningen.
Får man hem en pappers AVI i postlådan eller får man sms avi? :)
Gäst 2017-09-20 10:50 ! Citera #
Fick hem en pappersavi och så kunde jag hämta körkortet hos närmaste hemköp :)
Gäst 2017-09-20 13:34 ! Citera #
Gäst 2017-09-20
Får man hem en pappers AVI i postlådan eller får man sms avi? :)
Jag fick ett rekommenderat brev där min pappers avi låg i.
Glöm inte att ta med giltig legitimation när du hämtar ut körkortet, eftersom den är en personhandling som du ska hämta ut så måste du kunna visa att du är du..

För mig tog det 4 dagar innan jag kunde hämta ut mitt körkort ;)
Gäst 2017-09-24 18:00 ! Citera #
Jag tog mitt körkort nu i torsdag.
De ska att det tar mellan 3 till 5 arbetsdagar
M 2017-09-26 16:54 ! Citera #
Tog mitt körkort den 15/9 och eftersom att jag inte har fått det så kollade jag med transportstyrelsen och de sa att tillverkningsavgiften måste vara betald först innan de skickar hem det.
Fick fakturan i förra veckan och betalade den igår så hoppas på leverans snart!
T 2017-09-26 22:06 ! Citera #
M 2017-09-26
Tog mitt körkort den 15/9 och eftersom att jag inte har fått det så kollade jag med transportstyrelsen och de sa att tillverkningsavgiften måste vara betald först innan de skickar hem det.
Fick fakturan i förra veckan och betalade den igår så hoppas på leverans snart!
Konstigt att de sa så till dig. Jag fick hem fakturan från Transportstyrelsen och avin från posten om att körkortet kommit samma dag. Klarade uppkörningen på en måndag, kunde hämta ut körkortet på torsdagen samma vecka och betalade avgiften strax efter.
Gäst 2017-09-27 14:27 ! Citera #
T 2017-09-26
Konstigt att de sa så till dig. Jag fick hem fakturan från Transportstyrelsen och avin från posten om att körkortet kommit samma dag. Klarade uppkörningen på en måndag, kunde hämta ut körkortet på torsdagen samma vecka och betalade avgiften strax efter.
Samma här, körde upp en tisdag, kunde hämta ut körkortet på fredag samma vecka, fick fakturan på måndagen vecka efter.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest