Start > Körkortsforum > Hur ser jag riskettan???

Hur ser jag riskettan???

lovelove 2017-09-15 19:20 ! Citera #
Hej! jag har lite problem med att se min risketta registrerad, har sökt runt och den ska finnas på trafikverkets sida har loggat in med får inte upp något är den på något annat ställe, ska göra min halkbana och uppkörning snart och tror inte att körskolan jag gick på la in den så vill dubbelkolla innan, tack för hjälpen
Gäst 2017-09-18 03:37 ! Citera #
lovelove 2017-09-15
Hej! jag har lite problem med att se min risketta registrerad, har sökt runt och den ska finnas på trafikverkets sida har loggat in med får inte upp något är den på något annat ställe, ska göra min halkbana och uppkörning snart och tror inte att körskolan jag gick på la in den så vill dubbelkolla innan, tack för hjälpen
Tjo!

Kolla med körskolan, för riskettan ska de rapportera in det.

Kom ihåg sen när du gjort risk 2 att det inte körskolan som rapporterar in det till trafikverket, utan halkbanepersonalen.
Körskola rapporterar bara in resultat till elevcentralen på risk 2 vilket är separat. (Bara tips)

Men för risk 1 är det bara att kolla med skolan. De kan lätt se om du var närvarande och fixa till det om något är fel.
King 2017-09-30 21:06 ! Citera #
När du gjort riskettan och 2an så kommer det stå när du bokat uppkörning samt teori, och när du får hem papper om bokningen där står det att du utfört bägge delarna.
fati 2020-10-27 09:22 ! Citera #
Rättning, för er som har detta problem idag. Jag pratade med transportstyrelsen och de har ingen internettjänst som man kan bekräfta registrering av riskutbildning utan man måste ringa till kundtjänst så får de bekräfta.
Nina 2020-12-18 16:03 ! Citera #
Jag har ett problem är att jag gjorde min risk1 men den finns inte registrerad och den skola so. Jag har gjort hoss den bytte ägaren och namn och allting .vad ska jag göra nu???
Björn He 2021-07-08 18:49 ! Citera #
Man bör ju kunna se på Trafikverkets bokningstjänst om man gått nödig riskutbildning för att få göra körprov. När jag hade bokat tider för körprov så upptäckte jag till min förtvivlan att jag hade en anmärkning om att jag saknade utbildning i del 1 av riskutbildningen. Alltså jag trodde jag risk risk-ettan redan kort efter min 16-årsdag, men trafikskolan upplyste mig om att det INTE var risk-ettan jag gick då utan det var en handledarkurs, och det gav mig skitmycket panik eftersom jag bokat in tid för körprov efter bara några dagar och redan beställt biljetter till tåg till och från provorterna, men lyckligtvis hittade jag en ledig tid för risk-ettan på Ringens bilskola på Södermalm på kvällen före den morgon jag skulle åka till Eskilstuna för att skriva teoriprov, så jag fick trots allt åka till provorterna när jag skulle åka, men blev kuggad båda gångerna; vid den tiden var det inget krav på godkänt teoriprov för att få göra körprovet, men däremot var det krav på att göra teoriprovet först men även om man blev kuggad så skulle man ÄNDÅ göra körprovet, och sedan - om man blivit godkänd på det ena delprovet men inte det andra - klara det andra ej godkända delprovet senast två månader (efter den dag man klarade det delprov som redan var godkänt).

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
91
I dag 19:28
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest