Start > Körkortsforum > Backa o styra

Backa o styra

Pram 2017-09-15 10:04 ! Citera #
Har ni några tips på hur jag ska tänka när jag backar o ska ratta samtidigt? Exempelvis ut ur en parkeringsruta, blir förvirrad över vilket håll jag ska ratta då?
Gäst 2017-09-15 13:21 ! Citera #
Det enda tipset du kan få som ger nått är att öva öva öva...
Det är inte speciellt svårt att backa.. Om du har möjlighet, så använd några platsstavar och sätt upp dom på en lämplig plats där det inte åker så mycket bilar. Gärna på en tomt hemma hos någon som du känner, sedan är det bara att öva tills det sitter. Så gjorde min handledare när jag körde privat, han satte upp sicksack banor på deras tomt som jag fick backa igenom, sedan backade jag runt deras carport så det vart som att backa runt ett hörn... Men det enda du kan göra som sagt är att öva :)
Nick 2017-09-16 20:40 ! Citera #
Pram 2017-09-15
Har ni några tips på hur jag ska tänka när jag backar o ska ratta samtidigt? Exempelvis ut ur en parkeringsruta, blir förvirrad över vilket håll jag ska ratta då?
Du rattar åt det hållet du skall backa.

Minns att min trafiklärare hade idiottips gällande det. Jag tar bara ratten med vänster handflata, vänder mig bakåt och håller passagerarsätet bredvid som stöd med högra. Givetvis är uppsikt A och O.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo