Är du säker på att du vill köra upp när du är så osäker?
Grundregel vid parkering: Kör in till vänster, backa in till höger! Följ det och krångla inte till det!
Inte kolla i speglarna vid backning? Vad är det för dumheter? Du skall däremot inte låsa blicken i speglarna utan lägga mesta delen av uppmärksamheten bakåt genom bakrutan och sedan komplettera med speglarna vid rätt tillfälle! Blicken skall även, vid rätt tillfälle, söka av framför bilen också!
Om dom här grunderna inte sitter i ryggmärgen så får du nog vara beredd på ett negativt resultat!
Parkering och backning är sådana moment som skall utföras RUTINMÄSSIGT, så även om du kommer in i P-rutan är det inte säkert att det är godkänt. Det hänger på hur du gör det också!!
Lycka till!
Det är bara så att jag har en handledare och har följt två trafiklärare och varje har sagt olika. Själv kollar jag givetvis speglarna vid backning, men en lärare sa att man inte fick göra det under själva backningen utan då skulle man ha fullt uppsikt bakåt.
Vad menar du med kör in till vänster och backa till höger? det är väl när man ska backa in i en parkering? Jag menar när man kör in, inte backa. Då kan man ta upp det andra ’körfältet’ ibland, ellerhur?