Start > Körkortsforum > Kollar inspektören på tidigare…

Kollar inspektören på tidigare protokoll

Björn He 2024-05-22 15:52 ! Citera #
Jag vet inte om en förarprövare alltid tittar på ett eventuellt föregående (kuggat) förarprov, men ett omprov är generellt sett inte alls samma som det förra (kuggade) förarprovet. Man kanske kan prövas på exakt samma körmoment men man prövas i så fall på det på helt andra platser än de platser under förra provet.

När jag fick godkänt på tredje försöket, som dock var andra i Västerås, så fick jag köra helt andra (för mig okända) vägar än på första försöket. Jag läste förresten att någon uppkörningselev blev kuggad på sin uppkörning bara för en felparkering under provmomentet ”parkering” då eleven av misstag parkerade på en parkeringsplats för rörelsehindrade, eleven skulle kanske ha tänkt på att vara uppmärksam på vägmärket för ”parkering för rörelsehindrade” och avstått från just den parkeringsplatsen.
Jag parkerade själv på en förhyrd parkeringsplats vill jag minnas när inspektören prövade mig på parkering och då bad mig att parkera på en ledig parkeringsplats på en förhyrd parkering inom en bostadstomt, men jag blev godkänd trots den inte helt lagliga parkeringen. Jag uppfattade att jag skulle parkera där, trots att jag inte fick, eftersom jag blev ombedd att parkera just där; i detta fall låtsades väl inspektören att jag hade rätt att parkera på den förhyrda parkeringen som om jag vore behörig att parkera där.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
2024-09-06 22:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor