Start > Körkortsforum > Billig och bra automatbil

Billig och bra automatbil

Timman 2017-09-10 14:37 ! Citera #
Hej! Har precis tagit automatkort och kollar efter en ny första bil. Vilken ålder är ”minimum” på automat bilar ? Då den drar minst bränsle och fungerar.. Vill ha en småbil. Hittade en Seat Ibiza 1998 för 13 000kr och den storleken var perfekt för mig som första bil. Men kan ingenting om bilar :(
Bobo 2017-09-10 15:27 ! Citera #
Testkör den! Är den jämn och fin i växlarna, rycker inte eller studsar fram osv. Så go nuts!

Ett tips, ha 3000-5000 i reperationspengar. Skulle den braka ihop och det Kostar mer att fixa, så skrota den!
Gäst 2017-09-10 21:17 ! Citera #
Man får man vad betalar brukade min pappa säga till mig när jag skulle köpa bil...
13 000 kr är inte mycket för en bil, så nått verkar ju vara lurt, men om du inte har råd med en dyrare så ta med dig någon som kan en del om bilar, och när ni provkör den så lyssna och känn efter så att det inte ”slår” och låter konstigt när den växlar, detta gäller både när den växlar och ned...Be din vän som följer med titta ordentligt på det som kan ses...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor