Start > Körkortsforum > Elevcentralens teoritest

Elevcentralens teoritest

Gäst 2017-09-09 22:28 ! Citera #
Jag har teoriprovet nu i veckan som kommer.
I början använde jag mig utav Bonniers Trafikskola Online och sen har jag använt mig utav Elevcentralen/STR teorifrågor samt läst boken några gånger. Har pluggat på ungefär samma sätt som du tipsar om.
Har fått godkänt på alla tester på Elevcentralen och de få gånger jag fått underkänt har jag haft ca 59 rätt av 70 annars allt från 63 till 70 rätt. Även gjort testet som finns på den här sidan 2-3 gånger och fått godkänt.

Tror ni det räcker för att klara provet?
Någon som vet om frågorna är ungefär ställda på samma sätt som Elevcentralen eller är de ställda på mer ”krångligt” sätt?
Gäst 2017-09-10 09:23 ! Citera #
Jag tyckte att provet var väldigt likt Elevcentralens frågor , men svårt att veta då alla teoriprov är olika
Marie 2017-09-10 16:21 ! Citera #
Jag gjorde teoritestet för första gången i fredags och klarade det! 59/65 :lol: Pheeeeeew....
Jag var så himla nervös att jag inte skulle klara det, för att plugga är verkligen inte min starka sida då jag aldrig fått lära mig nån bra teknik... :? Mina händer skakade när jag skulle trycka på knappen för att visa resultatet så jag grät nästan av glädje när jag såg siffran 59.

Jag läste igenom körkortsboken 3 gånger och läste igenom teorin här 1 gång.
Jag gjorde ca 40 tester på Elevcentralen och mot slutet så låg jag runt ca 68 till 70p.
Gjorde även ca 30 tester här på Körkortonline, vilket jag föredrog framför elevcentralens då jag tycker om att man får förklaringar till varför ett svar är rätt/fel. Det hjälpte verkligen mig i mitt pluggande. Tycker även det är bra att man kan välja vilken kategori man vill få frågor om här, om det är nått man vill plugga på lite extra t.ex.

Frågorna tyckte jag personligen inte var så svåra. Allt dom frågade om finns ju i körkortsboken. Det var bara det att jag var så nervös och stressade upp mig själv. Tycker att dom var väldigt lika dom på Elevcentralens, bara omformulerade. :) Men som sagt, allas prov är ju olika men det var min uppfattning iallafall!
Gäst 2017-09-15 22:19 ! Citera #
Gjorde mitt kunskapsprov idag och fick 57/65 rätt. Frågorna jag fick var väldigt lik Elevcentralen. Lättlästa frågor Och det enda som skilde sig från Elevcentralen var väl svaralternativen men har du pluggat tillräckligt kommer du klara det. :)
Sevda 2017-09-28 16:38 ! Citera #
Snälla kan du säga till mig också hur ska man använda denna sida det är så svårt jag ser inte så mycket frågor under vilka rubrik står alla frågorna såsom här på korkortonline.
Keppling 2017-10-18 20:51 ! Citera #
Hej! Jag har teoriprov nu den 30th Oktober och jag har lite frågor ang, Elevcentralen och KTPOnline, om dessa frågor liknar frågorna på riktiga kunskapsprovet? Jag får 70/70 rätt på alla slut prov jag gjort på Elevcentralen. Återigen (Tror ni jag klarar kunskapsprovet på första försök om ja får 70/70 på Elevcentralen)?

Mvh Keppling
Rebecka 2017-10-19 01:26 ! Citera #
Du fixar det utan tvekan! Lycka till! :)
Keppling 2017-10-30 11:11 ! Citera #
Heej. Teoriprov avklarat, 56/65 sjukt lika elevcentralens frågor
Gäst 2017-10-30 14:21 ! Citera #
Jätte likt elevcentralen. Samma frågor vid några tillfällen också. Men jag skulle rek att du läser genom boken ocså
OGK 2017-10-30 17:06 ! Citera #
Jag skrev teoriprovet idag men upplevde att frågorna skiljde sig väsentligt från de som fanns i Elevcentralen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor