Start > Körkortsforum > Ni som blev kuggade...

Ni som blev kuggade...

Gäst 2017-09-14 08:50 ! Citera #
Gå in och uppdatera hela tiden inte bara på morgonen!
Folk avbokar när som helst och då måste man vara snabb.
Jag uppdaterade precis hela tiden och jag såg tider,jag bokade även om min redan funna tid till en som passade bättre.
Det fanns avbokade tider kl 5 på morgonen och kl 23 när jag kollade så det är bara att inte ge sig.
Lycka till :)
PåMotsatSidaAvVägen 2018-10-01 19:49 ! Citera #
Jag tror varför det er så många kuggningar här är att

1. Många kör själv under uppkörningen, Alltså DU och inspektören. Inspektören (viss dom är petiga/sura eller bara vill kugga dig den dagen kan lätt skriva saker som inte är sanna och därmed kugga dig.

Viss en trafiklärare är med eller en annan vittne så kommer dem inte kugga dig utan DU själv gör en fel som kan leda till att provet blir underkänd eftersom du gav en grund till inspektören att underkänna dig. Eftersom viss det fin en som också kan köra som en trafikläraren f.ex, då må oftast också erkänna också först att du gjorde felet. Det kan snabbt hända att inspektören också gör fel eller inte är riktig med i hur du kör och skriver därmed saker som inte stämmer (dem är också människor) 8-)

2. Trafikverket använder inte kameror i provbilarna som kan dokumentera beteende eller visad grunder för de valen som inspektören har tagit under denna körningen. Ex visar att eleven har tittat riktig på speglarna eller att eleven har kör riktig, hur var inspektören mot kandidaten var hen trävlig/oträvlig, har eleven gjort de felen som står i protokollet. Eller var eleven så bra såsom inspektören säger det att den är bra? Det vet vi inte nåt om.

I länder som Polen, och Tyskland så kör dem med kameror eller vittnar kör med som trafiklärare eller en handledare i bilen som filmar/bevittnar hela provet och skyddar mot korruption försök

3. I Sverige så finns det paragrafer som skyddar provresultaten från det praktiska körprovet mot överklagande.
Detta kan bli forknippat med att trafikverket inte använder riktig dokumenterings verktyg under proven men ger fullständig kontroll för själva inspektören.
Det skulle ha varit en självständighet för varje kandidat med att få en rätt för en överklagande eller en granskning av själva provet med at det var kandidatens fel och ingen annan.

Jag säger INTE att trafikverket har FEL I ALT i detta problemet, visst det finns folk som inte är redo och tar proven men jag ser också att inspektörerna dom inte är perfekta heller med att ge bedömningar for folk och är utsatta själv för att ge falska bedömningar och är också utsatta av korruptions försok. Viss dem hade varit perfekta så hade inte varit så många som hade sagt eller skrevet mardröms historier av sina uppkörningar med vissa inspektörer,

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov