Start > Körkortsforum > Ni som blev kuggade...

Ni som blev kuggade...

Erik 2017-09-07 14:12 ! Citera #
Ni som blev/blivit kuggade på uppkörningen. Hur länge hade ni övningskört innan ni körde upp samt hur ofta övningskörde ni och hur många mil ungefär har ni kört totalt?
AnonymSkum 2017-09-07 14:45 ! Citera #
4 månader, varje dag förutom helger, dubbellektion på 80 min, körde bara på trafikskola
Kuggat 3 gånger, vet inte hur många mil jag åkt, men jag har kört i ungefär 200 timmar allt som allt.
Gäst 2017-09-07 15:06 ! Citera #
Hej Anonymskum

Verkligen känns så svårt här. Jag själv är en väldigt positiv person men när sådant händer hur håller man positivitetet. Hoppas att du får en lykad uppkörning nästa gång. Jag själv har kuggad efter 15 lektioner och privat körning. Vet inte hur mycket mer det krävs.
Min fråga till dig är hur tänker du framöver? Vad är dina planer? Jag själv känner lite vilse och vet inte hur ska jag göra så att det blir bra. Det tar så mycket tid, pengar, energi. Och on top of that finns inga lediga tider för uppkörning i närtid. :x :o :(
AnonymSkum 2017-09-07 15:59 ! Citera #
Gäst 2017-09-07
Hej Anonymskum

Verkligen känns så svårt här. Jag själv är en väldigt positiv person men när sådant händer hur håller man positivitetet. Hoppas att du får en lykad uppkörning nästa gång. Jag själv har kuggad efter 15 lektioner och privat körning. Vet inte hur mycket mer det krävs.
Min fråga till dig är hur tänker du framöver? Vad är dina planer? Jag själv känner lite vilse och vet inte hur ska jag göra så att det blir bra. Det tar så mycket tid, pengar, energi. Och on top of that finns inga lediga tider för uppkörning i närtid. :x :o :(
Gäst, jag känner bara för att ge upp, och har ingen tid, lust eller pengar kvar att fortsätta, men det måste jag göra ändå. Tillslut så kommer dagen på uppkörningen då jag inte ens orkar bry mig alls, och DÅ kommer jag klara det.

Men det kommer ta mycket tid och pengar, men det är lika bra att fortsätta, annars har man slägt ut flera tusen kronor helt i onödan. Det jag ska göra är att skita helt och hållet i teoriprovet och kugga den tills jag klarat uppkörningen.

Klarar jag uppkörningen hinner jag på två månader på mig att träna in teorin igen, istället för att allt hänger på själva uppkörningen.

Men det kommer kosta pengar, men det får det fan göra. Folk har sagt till mig att bil är dyrt... nej det är KÖRKORTET som är dyrt :lol:
Rocky 2017-09-07 17:04 ! Citera #
AnonymSkum 2017-09-07
Gäst, jag känner bara för att ge upp, och har ingen tid, lust eller pengar kvar att fortsätta, men det måste jag göra ändå. Tillslut så kommer dagen på uppkörningen då jag inte ens orkar bry mig alls, och DÅ kommer jag klara det.

Men det kommer ta mycket tid och pengar, men det är lika bra att fortsätta, annars har man slägt ut flera tusen kronor helt i onödan. Det jag ska göra är att skita helt och hållet i teoriprovet och kugga den tills jag klarat uppkörningen.

Klarar jag uppkörningen hinner jag på två månader på mig att träna in teorin igen, istället för att allt hänger på själva uppkörningen.

Men det kommer kosta pengar, men det får det fan göra. Folk har sagt till mig att bil är dyrt... nej det är KÖRKORTET som är dyrt :lol:
Körkort är en investering för livet, när du väl klarat körkortet så skiter man i hur mycket det kostade, men under tiden är det jäkligt sura pengar, men ge inte upp! Din dag kommer.
Gäst 2017-09-07 17:24 ! Citera #
AnonymSkum 2017-09-07

Helt rätt!! Anonym och Rocky.
Det är faktiskt en investering och man ska inte ge upp. Som någon duktig sa någon gång, ’Det är långt ifrån omöjligt’. Så det är bara kämpa på och vänta på vår dag. Öva öva öva tills det blir rätt :)
Körkort är dyrt, håller med och det är värt mycket. Lycka till till alla som kämpar.
Desperation 2017-09-07 20:16 ! Citera #
Hej!
Kommer att göra uppkörningen Skellefteå. Någon som vet något om det?
Gäst 2017-09-12 00:59 ! Citera #
Några tips som lönade sig i min uppkörning då jag klarade:
Säg inte till nån att du har uppkörning.
Prata med din inspektör under uppkörningen, säg till om du känner dig nervös han/hon kommer ta hänsyn till det.
Vi alla kan köra lika bra, helt säker att jag inte kan köra bättre än er som kuggade trots stora mängder av liktioner, men det som egentligen gäller är att orka vara helt fokuserad på 25 min.
Felicia 2017-09-12 07:21 ! Citera #
Hej!

Hade min första uppkörning vid Jakobsberg/Sthlm och fick en jobbig dam..aja men bara att gilla läget! I allafall så känner jag också stressad med 2 månaders giltighetstiden..det är svårt att få tider och man undrar varför Trafikverket inte åtgärdar detta på ett bättte sätt? Jag fick en tid nu i oktober och teorin blev jag godkänt på och man känner för att ge upp.,men man måste kämpa som sagt och inse att många har varit mer om samma situation till och med värre! Så ge inte upp.,det är en investering..men som sagt att göra om allt och slösa massa pengar suger! Ge inte upp..bara att köra!
Gäst 2017-09-12 12:55 ! Citera #
Felicia 2017-09-12
Hej!

Hade min första uppkörning vid Jakobsberg/Sthlm och fick en jobbig dam..aja men bara att gilla läget! I allafall så känner jag också stressad med 2 månaders giltighetstiden..det är svårt att få tider och man undrar varför Trafikverket inte åtgärdar detta på ett bättte sätt? Jag fick en tid nu i oktober och teorin blev jag godkänt på och man känner för att ge upp.,men man måste kämpa som sagt och inse att många har varit mer om samma situation till och med värre! Så ge inte upp.,det är en investering..men som sagt att göra om allt och slösa massa pengar suger! Ge inte upp..bara att köra!
Hej!
Helt rätt. Jag förstår inte alls, hur har dem tänkt. Två saker som är bristfällig-

1. Giltighetstid på två månader när dem vet att hela landet nästan har svårt med tider för uppkörning.(OBS! Förut hörde jag att det var giltig i 6 månader, vilket var rimlig) ingenstans i andra länder har jag hört att giltighetstiden är så litet. Regler ändrar ju inte varje 2 månader, om det var så hade alla som har haft körkort i många många år skulle behöva ta ett teori prov åtminstone.

2. Dålig tillgänglig tider för uppkörning- detta gör att folk ibland vågar inte avboka även om dem känner sig osäkra eftersom man blir ju rädd att inte få tider sedan.
Varför är hela systemet så krångligt ? Känner pressade från många håll bara.

Hoppas att vi alla tar oss igenom det här med ett leende och hoppas också att dem som sitter och har makt i systemet gör någonting vettig för framtiden.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest