Start > Körkortsforum > Kuggad I rondell för en annan …

Kuggad I rondell för en annan bil blinkade fel

AnonymSkum 2017-08-19 02:19 ! Citera #
Fick allt perfekt förutom detta, skulle köra in i en rondell till höger när någon blinkade ut tidigt I rondellen till vänster, men han sänkte inte farten, så jag blev orolig och saktade ner. Sen accelererade han och körde vidare i rondellen, fortfarande med blinkers. jag bromsade men det gjorde han jag körde upp med också, och blev då kuggad.

Gjorde jag fel eller blir man kuggad om någon annan kör galet?

Ska vara extra försiktig nästa gång och vänta så att alla har kört ut ur rondellen nästa gång, även ifall jag stör trafiken bakom.
Gäst 2017-08-19 03:30 ! Citera #
AnonymSkum 2017-08-19
Fick allt perfekt förutom detta, skulle köra in i en rondell till höger när någon blinkade ut tidigt I rondellen till vänster, men han sänkte inte farten, så jag blev orolig och saktade ner. Sen accelererade han och körde vidare i rondellen, fortfarande med blinkers. jag bromsade men det gjorde han jag körde upp med också, och blev då kuggad.

Gjorde jag fel eller blir man kuggad om någon annan kör galet?

Ska vara extra försiktig nästa gång och vänta så att alla har kört ut ur rondellen nästa gång, även ifall jag stör trafiken bakom.
Låter som du inte talar sanning eftersom om du blev ”orolig” och ”saktade ner” tillräckligt hade inte kontrollanten varit tvungen att bromsa.

Du ska kunna framföra din bil säkert för att få godkänt. Helt tydligt att du gjorde något trafikfarligt när du inte kollade på honom och gav honom företräde.

Du vet väl att alla i rondellen har företräde va? Så om de kommer tätt intill varandra i fart måste du vänta så det sistnämnda är precis det du ska göra.
AnonymSkum 2017-08-21 17:31 ! Citera #
Blev kuggad andra gången, denna gången var det 100% mitt fel.

Jag var alldeless för närvös och stressad, och kunde helt enkelt inte framföra bilen på ett säkert sätt.

Har haft intensivkurs sirca 4 månader nu, övningskört perfect i circa en månad nu och vet att jag kan köra, men eftersom jag har stress problem så har jag nu lagt ner bilkörningen helt.
Nick 2017-08-22 10:07 ! Citera #
AnonymSkum 2017-08-21
Blev kuggad andra gången, denna gången var det 100% mitt fel.

Jag var alldeless för närvös och stressad, och kunde helt enkelt inte framföra bilen på ett säkert sätt.

Har haft intensivkurs sirca 4 månader nu, övningskört perfect i circa en månad nu och vet att jag kan köra, men eftersom jag har stress problem så har jag nu lagt ner bilkörningen helt.
Titta långt och brett. Det ger dig god tid till att planera - detta märks mycket enkelt. Försök förutse andra trafikanters handlingar.

Jag tror inte problemet att du kuggar är för att du är stressig. Jag tror att du behöver öva mer. Ge inte upp.
AnonymSkum 2017-09-05 14:10 ! Citera #
Körde upp igen för tredje gången, jag körde jätte fint utan några problem sa han jag körde upp med, men jag fick en blackout pga stress i en rondell, så jag blev inte godkänd

Nu finns det inga tider för mig förrens 2018, har heller inte pengar kvar så finns inget jag kan göra :cry:
Gäst 2017-09-06 14:51 ! Citera #
Bra att du inte får kortet när du får blackout i rondeller. Annars krockar du när du har körkort och blir stressad i rondeller. Det är så jävla irriterande när andra inte kan köra och jag får lida för det.
AnonymSkum 2017-09-06 17:32 ! Citera #
Gäst 2017-09-06
Bra att du inte får kortet när du får blackout i rondeller. Annars krockar du när du har körkort och blir stressad i rondeller. Det är så jävla irriterande när andra inte kan köra och jag får lida för det.
Jag blir inte det minsta stressad när jag kör i rondeller annars, det är bara på uppkörningen som detta händer, gjorde en testrunda innan och var i samma situation och då var det inga problem. Men ja, jag håller med att jag inte bör ha körkort, hade varit bra att veta detta INNAN jag la ut 65,000 kronor på körkort...

Har haft 4 olika lärare, bara kört på trafikskola dubbel lektion i 4 månader, alla tycker att jag är redo för uppkörningen, men om jag får blackouts på uppkörningen så är det ett väldigt tydligt teken på att jag inte ska göra uppkörningen, och inte köra bil över huvudtaget.
40åring 2017-09-11 21:53 ! Citera #
Du är alltid själv ansvarig för din körning, och om trafikinspektören fick använda dubbelkommando och bromsa betyder det att du inte har kört trafiksäkert.
Hade du suttit själv i bilen utan dubbelkommande skulle det kanske blivit en olycka, och då kan man inte säga att ngn annan ”blinkade fel”

Man har bara skyldigheter i trafiken, och du ska inte låta dig påverkas av trafiken bakom. DU kör din bil, din körning är det enda du kan styra över. Vad andra gör bakom dig är irrelevant faktiskt
( men mycket har med mognad och självinsikt att göra )

Vad menar du med blackout? Ta reda på vad det är gör dig mest nervös

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
91
I dag 19:28
6
I går 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo