Start > Körkortsforum > Krav för att ta intensivkurs

Krav för att ta intensivkurs

Jonathan 2017-08-13 16:56 ! Citera #
Hej på er!
Som rubriken lyder undrar jag hur mycket ni anser man bör kunna för att gå en intensiv kurs för körkort? Jag har ganska bra koll på både teorin och själva körningen. Jag lär mig väldigt snabbt och personligen känns det som att jag skulle klara av att ta en intensiv kurs. Men vad tror ni? Hur mycket krävs det som grund för att klara det?

Med vänlig hälsning, Jonathan.
Gäst 2017-08-13 23:07 ! Citera #
Om du känner att du skulle klara av det så är det bara att köra...
Men du ska nog kunna lite mer än grunderna innan du ens bokar en sådan kurs.

Trafikskolan jag gick på bokade aldrig in någon som inte ens hade övningskört ett viss antal timmar innan.
Och det är ju bara för att en intensivkurs är ju en snabbkurs där man redan ska kunna en del innan man börjar.
Jonis 2017-08-14 03:00 ! Citera #
Jag skulle säga att ju mer du kan innan, ju mindre tid
slösar du av din intensivtid. Kurserna anpassar sig naturligtvis till din kunskapsnivå men ju mer tid du får i stadskörning tex ju bättre.

Så egentligen är ”kraven” inte högre än att du kan grunden, men det är inte optimalt att köra då.
Gäst 2017-08-15 07:58 ! Citera #
Sen finns det olika intensivkurser. Eller i alla fall olika sätt att gå dom.
Jag gick en för att lära mig från grunden, aldrig startat en bil alltså. Och det var helt okej där.
Nån 2017-12-06 02:58 ! Citera #
Jag har gått på intensive kurs och jag hade aldrig kör bill. Det tog 3 veckor och fixa körkortet för mig. Kämpa du som fan så går det! Lycka till

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest