Start > Körkortsforum > Övningskör manuell når jag har…

Övningskör manuell når jag har automatkörkort

Klump 2017-08-12 18:51 ! Citera #
Hei. Jag har redan automat körkort och undrar på om det er något speciella regler för att nu övningsköra med manuell? Måste till exempel den jag övningskör med ha detta kurset?
Gäst 2017-08-12 21:02 ! Citera #
Jag är inte helt säker på detta, men jag har hört att om man bara har körkort för automat och vill övningsköra med en manuell så måste du ha med dig någon som har körkort för manuell.. Dock är jag inte helt säker på detta.

Men eftersom du inte får köra manuell med ditt automatkörkort så tycker jag att det låter logiskt..
Gäst 2017-08-13 20:19 ! Citera #
Gäst 2017-08-12
Jag är inte helt säker på detta, men jag har hört att om man bara har körkort för automat och vill övningsköra med en manuell så måste du ha med dig någon som har körkort för manuell.. Dock är jag inte helt säker på detta.

Men eftersom du inte får köra manuell med ditt automatkörkort så tycker jag att det låter logiskt..
Men man må vel inte ha handledare-skit-kursen?
Gäst 2017-08-13 23:09 ! Citera #
Gäst 2017-08-13
Men man må vel inte ha handledare-skit-kursen?
Nej det tror jag inte att du behöver, men ring och kolla med transportstyrelsen/vägverket för att vara helt säker
Nick 2017-08-15 11:34 ! Citera #
I och med att du inte får köra manuellt växlat på egen hand, måste du sätta upp en övningskörningsskylt, ha en godkänd handledare för dig med B-körkort utan begränsning till automat. Det skall m.a.o. finnas ett giltligt tillstånd.

När du känner dig redo gör du en uppkörning.

Hur tänker du egentligen om en person med automatkort skall lära dig växla manuellt? ;)
Nick 2017-08-15 11:35 ! Citera #
Glöm inte heller ecodriving. Inte bara att åka till uppkörningen när man känner att växlingen sitter.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo