Start > Körkortsforum > Vad för bil fick i köra?

Vad för bil fick i köra?

Gäst 2017-08-09 20:06 ! Citera #
Minns att jag fick köra en Volkswagen Passat diesel under min uppkörning. Du behöver inte oroa dig för vilken typ av bil du kommer få köra på uppkörningen eftersom det viktigaste är att du har kört tillräckligt mycket och kan trafikreglerna och ecodriving. Jag minns att jag var lite orolig över vilken bil jag skulle få på min uppkörning och jag trodde också att bilen skulle bli ett hinder för mig då jag bara hade kört bensinare tidigare. Trots att jag var lite nervös så gick det ju hur bra som helst för mig! Inledningsvis gick det lite sådär för mig då jag råkade bromsa för hårt ibland och dessutom fick jag motorstopp 3 ggr, men sedan flöt det på riktigt bra och förarprövaren talade om för mig att jag klarade uppkörningen. Förarprövaren sa också att det är okej att göra lite småfel, bara dem inte upprepas kontinuerligt eller att man gör något trafikfarligt. Så oroa dig inte över vilken bil du kommer få, det kommer säkert gå hur bra som helst ;)
M 2017-08-10 14:00 ! Citera #
Nick 2017-08-09
Jag har kört många olika bilar, alltifrån audi rs4 på 500 hästar, äldre fiat och Volvos, Volkswagen Golf, Toyota, etc.

Privat kör jag Volvo v40 diesel nyare årsmodell.

Jag förstår inte vad du menar.
Jag menar bara att det visst kan vara (kännas som) skillnad. Jag tyckte det kändes otroligt märkligt, har även en familjemedlem som inte gillar köra volvo alls för det känns så konstigt.

Jag vet inte hur länge du har kört osv, jag har också testat ett par olika bilar men alla har ändå känts relativt lika. Det gjorde inte volvon. Men man får väl tänka på att jag bara haft körkort strax över 3 veckor och heller inte är van allt.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor