Start > Körkortsforum > Automat halkbana manuell körko…

Automat halkbana manuell körkort

Kanita 2017-08-05 00:06 ! Citera #
Hej
Jag jobbar som Risk2 utbildare, det har ingen betydelse på vilken typ av växellåda man genomför halkbana då det handlar bara om bromsen inte om kopplingen och växellådan. Vi på Gillinge i Sthlm använder i princip bara automatbilar, av alla 20-30 bilar vi har så är det bara två manuella.

Lycka till!

kanita
Nick 2017-08-05 13:15 ! Citera #
Det skiljer sig. Där jag gjorde fanns både manuella och automat. De som skulle köra upp för automat körde automat på halkbanan (1/10) i den gruppen. Vi andra körde manuellt.

Varför sådan oro?
Gäst 33 2017-08-05 21:52 ! Citera #
Gäst 2017-08-04
Låter märkligt, vi fick då välja och vraka när jag körde förra året. Sa de specifikt att de bara hade manuellväxlade eller gissar du bara?
Dom sa när vi gick igenom vad som skulle hända under dagen att dom bara hade manuell växlade bilar.
Men dom skulle köpa in automat till nästa år :D

Så det skiljer sig nog ganska mycket från ställe till ställe
Gäst 2017-08-07 13:37 ! Citera #
Körde halkbanan i slutet på maj (Gillinge) och där fick vi frågan om man ville köra automat eller manuell. De uppmuntrade även oss som tar körkort för manuell att prova automat då man sällan har chansen till det innan man har lappen. Jag körde automat på halkan och uppkörningen manuell.
Brummelisa 2017-08-27 18:31 ! Citera #
Tar automatkort men den bilen hann inte bli klar (de skulle montera ”ramen med hjul”) tills jag skulle på halkbanan så jag fick köra manuell. Hade testat manuell innan en enda gång men det gick fint ändå.
Gäst 2017-08-28 11:24 ! Citera #
Brummelisa 2017-08-27
Tar automatkort men den bilen hann inte bli klar (de skulle montera ”ramen med hjul”) tills jag skulle på halkbanan så jag fick köra manuell. Hade testat manuell innan en enda gång men det gick fint ändå.
Låter konstigt, om det går att boka med automatbil och du gör det är det deras plikt att kunna erbjuda det. Du hade lätt kunnat få pengarna tillbaka.
Gäst 2017-08-28 13:57 ! Citera #
I Göteborg har de båda och man kan välja vilken man vill, det syns inte i slutändan vilken man valde.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo