Start > Körkortsforum > Ni som haft körkort ett tag.

Ni som haft körkort ett tag.

Gäst 2017-07-25 04:17 ! Citera #
Är det någon som uppdaterar sina kunskaper trots att ni haft körkort i några år ?

Om det nu finns nån här inne :)

Eller planerar du att uppdatera dina kunskaper efter körkortet ?

Har haft körkort sen 2005 och uppdaterar mina kunskaper hela tiden och tar även uppkörning via trafikskola för se så man inte lagt till med ovanor.

Svarar här inne rätt ofta och gör teori frågor mellan varven..

Kanske är onormalt men är vetgirig och vill vara på topp. :)
Gäst 2017-07-25 13:02 ! Citera #
Inte fel, men nog inte många som gör
Maria 2017-07-25 14:28 ! Citera #
Jag gör som du, uppdaterar mig inom teorin då och då genom att göra tester, men tar inga uppkörningar på en trafikskola :D
Har haft körkort sedan 2012 :)
Gäst 2017-07-26 03:50 ! Citera #
Maria 2017-07-25
Jag gör som du, uppdaterar mig inom teorin då och då genom att göra tester, men tar inga uppkörningar på en trafikskola :D
Har haft körkort sedan 2012 :)
Bra att det finns nån mer än mig :)
Maria 2017-07-26 13:32 ! Citera #
Gäst 2017-07-26
Bra att det finns nån mer än mig :)
Eller hur, det tycker jag alla borde göra, för man ser och märker att man glömmer en del små saker när man inte pluggar konstant längre :D
Samtidigt blir man aldrig full lärd när det kommer till teorin och bilkörning :)
Gäst 2017-07-29 04:25 ! Citera #
Maria 2017-07-26
Eller hur, det tycker jag alla borde göra, för man ser och märker att man glömmer en del små saker när man inte pluggar konstant längre :D
Samtidigt blir man aldrig full lärd när det kommer till teorin och bilkörning :)
:) :)

Kan bara instämma, fast det är ens skyldighet att hålla sig uppdaterad på nya skyltar å regler men ingen gör det mer än du och ja då haha sorgligt ;)
Maria 2017-07-29 12:56 ! Citera #
Gäst 2017-07-29
:) :)

Kan bara instämma, fast det är ens skyldighet att hålla sig uppdaterad på nya skyltar å regler men ingen gör det mer än du och ja då haha sorgligt ;)
Absolut, visst är det så att det är ens skyldigheter att vara uppdaterad på allt nytt som sker inom trafiken som kan drabba en själv när man är ute och kör. Men precis som du skrev så är det långt ifrån alla som tar dessa skyldigheter på allvar och verkligen uppdaterar sin teoretiska del.

Den enda gången dom kan ta reda på saker är när nått har hänt just dom, jag vill dock förebygga sånt och ta reda på vad som gäller innan det händer mig, eller kanske ska skriva för att förhindra att nått ska hända :)

Bilkörning och teorin är inte svår, men om man inte tar detta på allvar så kan det hända svåra olyckor just för att man har slarvat/inte orkat läsa mer. Många tänker att ”Nu slipper jag läsa teorin när jag har mitt körkort.” Och det är på just av den inställningen som många (inte alla) olyckor sker..

Man kan lägga drygt 1 timme på att läsa lite teori 1-2 gånger i veckan, är inte ens egna liv eller andras liv värd den dryga timmen? Man blir en säkrare förare om man är medveten om vad som gäller ute i vår trafik :)
Rocky 2017-07-30 16:02 ! Citera #
Jag har haft körkort i snart 2 år och har kört varje dag sedan dess, och därför har jag inte tappat mina kunskaper och finner inte i att läsa på teori då och då. Men om man däremot inte kör så ofta kan det nog va en bra idé att läsa på lite, men tar uppkörningar på trafikskola som dessutom kostar skjortan !? Å nej där går i alla fall min gräns
Gäst 2017-08-01 13:27 ! Citera #
Rocky 2017-07-30
Jag har haft körkort i snart 2 år och har kört varje dag sedan dess, och därför har jag inte tappat mina kunskaper och finner inte i att läsa på teori då och då. Men om man däremot inte kör så ofta kan det nog va en bra idé att läsa på lite, men tar uppkörningar på trafikskola som dessutom kostar skjortan !? Å nej där går i alla fall min gräns
Jo det vill du tro att du inte tappar kunskap bara för du kör bil varje dag..

Kört i 10 år varje dag minst 2000 mil varje år, har så klart inga problem att köra..

Dock gör du fel i trafiken märker du det inte alltid, då andra är snälla och anpassar sig till felande förare, så gör ja med ute i trafiken om nån kör galet.

Om du tror att du inte tappat kunskap så testa du och gör provet här inne med 65 frågor..
Får du underkänt så klarar du dig i trafiken för att ändra anpassar sig till dig.

En uppkörning på trafikskola kostar inte mer än en utekväll :)

Tycker det borde vara obligatoriskt att åtminstone en gång varanat år att fräscha upp kunskaper och lära sig nya saker som kommer, menar då ingen gör något utan tvång..
Rocky 2017-08-05 13:35 ! Citera #
Gäst 2017-08-01
Jo det vill du tro att du inte tappar kunskap bara för du kör bil varje dag..

Kört i 10 år varje dag minst 2000 mil varje år, har så klart inga problem att köra..

Dock gör du fel i trafiken märker du det inte alltid, då andra är snälla och anpassar sig till felande förare, så gör ja med ute i trafiken om nån kör galet.

Om du tror att du inte tappat kunskap så testa du och gör provet här inne med 65 frågor..
Får du underkänt så klarar du dig i trafiken för att ändra anpassar sig till dig.

En uppkörning på trafikskola kostar inte mer än en utekväll :)

Tycker det borde vara obligatoriskt att åtminstone en gång varanat år att fräscha upp kunskaper och lära sig nya saker som kommer, menar då ingen gör något utan tvång..
Som sagt så kör jag varje dag och kör efter våra svenska trafikregler och följer lagens långa arm till 100% varje gång, vad är det ni glömmer i trafiken då? Högerregeln, blinkers svängningsreglen, döda vinkeln eller ni kanske har blivit färgblinda kan inte se skilnad på grönt och rött :-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest