Start > Körkortsforum > Automat

Automat

Gäst 2017-07-22 09:32 ! Citera #
Någon som kuggat med automat mer än en gång ??
Gäst 2017-07-22 13:00 ! Citera #
Gäst 2017-07-22
Någon som kuggat med automat mer än en gång ??
Det finns garanterat många som har kuggat även om man har kört automat..
Men då beror det oftast inte på bilen, utan att man har brister i det övriga..
Så lägg inte så stor fokus på vilken bil du kör, det är som sagt oftast inte det som brister vid en kuggning..
Michaela 2017-07-27 10:53 ! Citera #
Hej

Jag kuggade tre gånger med automat.

*Första gången körde jag för långsamt på motorväg och var dålig med planering av färdväg

*Andra gången körde jag nästan upp på kanten när jag skulle backa runt hörn (inspektören tryckte på sin broms)

* tredje gången missade jag att det var 30 väg och körde på i 50. (Det är 50 efter kl 18 och på helger)

* fjärde gången blev kortet mitt.
Lotus 2017-07-27 15:42 ! Citera #
Hej!
Jag körde upp idag med automat och kuggade...

Körde för långsamt vid påfart till motorväg, skulle gasat på mer och hade dålig koll i döda vinkeln vid passagerarsidan.

Får nästan panik för jag skrev teorin i tisdags och fick godkänt men nu finns det inte en endaste tid för uppkörning, varken i min hemstad eller i någon i närheten. Så otroligt rädd för att behöva skriva om teorin igen!
Mats 2017-07-27 21:30 ! Citera #
Precis som ”Gäst” skrev så beror det oftast inte på vilken växellåda man har...
Utan kuggar man så beror det på allt det andra,(manövrering, trafikregler o.s.v) och därmed är det väldigt sällan att man kuggar beroende på om man kör automat eller manuell...

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov