Start > Körkortsforum > Tredje gången gillt (Sollentun…

Tredje gången gillt (Sollentuna)

Ella 2017-07-10 20:41 ! Citera #
Idag klarade jag det! Tre gånger tog det, men jag satte åtminstone teorin på första så alltid nåt.

Innan jag körde upp första gången läste jag mycket här och på andra forum, och blev skrämd av andras beskrivningar. Sanningen är att det inte alls var så farligt. Jag har fått olika provmänniskor varje gång och den första hade jag dålig personkemi med, men hon gjorde ändå sitt jobb på ett bra sätt. Han som godkände mig idag var väldigt snäll och påminde mig om att andas i början, som en snäll morbror eller något. Jag tycker inte alls att de vill ”sätta dit en” eller är ute efter att man ska misslyckas. De träffar säkert hundratals personer varje månad så det vore ju märkligt om de skulle vilja sätta dit just en själv...

Hur som helst, ni som ska köra upp, var inte överdrivet nervösa! Sollentuna är inte så svårt egentligen - jag borde veta med tanke på hur mycket jag kört där nu! Och de som jobbar på Trafikverket är människor som alla andra. Om jag kunde klara det, som verkligen inte hade några förutsättningar, då kan verkligen vem som helst :)
John 2017-07-10 20:45 ! Citera #
Exakt samma för mig. 3:e gången idag. Hade uppkörning i Jakobsberg men min första va i Sollentuna.

Tog körkort idag och har kör 330 km söder ut.

Grattis till körkortet!
John 2017-07-10 20:49 ! Citera #
Tillägg: när jag blev underkänd mina två första uppkörningar så satt jag och prata med inspektören en stund och försökte få ur dom allt vad dom såg. Jag tog med mig det och jobbade på det. Det var nyckeln till framgång.
Ella 2017-07-10 20:53 ! Citera #
John 2017-07-10
Tillägg: när jag blev underkänd mina två första uppkörningar så satt jag och prata med inspektören en stund och försökte få ur dom allt vad dom såg. Jag tog med mig det och jobbade på det. Det var nyckeln till framgång.
Grattis tillbaka! Jag har inte kört alls för jag har ingen bil, så jag väntar på att kunna hyra en :P

Ja deras feedback är också viktig att ta till sig. Lyssna och lär så kan man mer nästa gång :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo