Start > Körkortsforum > 1 år med körkort

1 år med körkort

Caroline 2017-07-04 19:50 ! Citera #
Imorgon den 5/6 har jag haft körkort i 1 år. Nu är jag nyfiken på hur ni upplevde er körning efter 1 år.
Jag är fortfarande väldigt noga med att följa alla regler man lärt sig. Som t ex att visa med blinkers i rondell vart jag tänker ta vägen. Blinkar så fort jag kommer på påfarten till motorväg. Och framför allt när jag har en övningskörare framför mig o bakom mig så är jag noga med att köra föredömligt. Enda jag klagar på mig själv om är hastigheten. Kommer ständigt på mig själv att jag kör för snabbt.
Jonis 2017-07-04 20:33 ! Citera #
Caroline 2017-07-04
Imorgon den 5/6 har jag haft körkort i 1 år. Nu är jag nyfiken på hur ni upplevde er körning efter 1 år.
Jag är fortfarande väldigt noga med att följa alla regler man lärt sig. Som t ex att visa med blinkers i rondell vart jag tänker ta vägen. Blinkar så fort jag kommer på påfarten till motorväg. Och framför allt när jag har en övningskörare framför mig o bakom mig så är jag noga med att köra föredömligt. Enda jag klagar på mig själv om är hastigheten. Kommer ständigt på mig själv att jag kör för snabbt.
Hej Carro,

Har haft mitt i 14 månader och gör samma sak. Det känns som om att när prövotiden går ut kommer man bli en fartdåre. Det kanske är så det är för många. :)
Tycker att jag fått mycket bättre kontroll på bilen. Dessutom bytt till automatbil. Tror inte jag kommer köra manuell igen i hela mitt liv.
Micke 2017-07-04 20:58 ! Citera #
Jag firade 4 år med körkort den 2/7... Och jag kommer även på mig själv att man kör lite för fort ibland, men det är inga hastiga överträdelser av hastigheten, men kör man för fort så kör man för fort :)

Blinkers använder jag väldigt noga, blir fortfarande sur/irriterad på andra bilister som inte gör det.
Har än så länge inte fått någon sorts av böter eller felparkerat med flit, och om 2 veckor påbörjar jag en taxiförarutbildning :D

Kör manuell, och kommer fortsätta med det då jag trivs bättre med manuella bilar. Jag har testat automat men tycker att det är tråkigt :)
Gäst 2017-07-04 23:08 ! Citera #
Har haft mitt körkort i 10 månader nu, själv kör jag lite hur jag vill när det inte finns någon annan i närheten. I stadstrafik osv följer jag dock samtliga trafikregler, men skulle aldrig få för mig att riskera någon annans liv. :)
Carro 2017-07-05 07:39 ! Citera #
Jonis 2017-07-04
Hej Carro,

Har haft mitt i 14 månader och gör samma sak. Det känns som om att när prövotiden går ut kommer man bli en fartdåre. Det kanske är så det är för många. :)
Tycker att jag fått mycket bättre kontroll på bilen. Dessutom bytt till automatbil. Tror inte jag kommer köra manuell igen i hela mitt liv.
Hej Jonis
Kul att du gillar automatare. Själv skulle jag aldrig gå ifrån manuell :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest