Start > Körkortsforum > Minska nervositeten?

Minska nervositeten?

Gäst 2017-06-28 00:32 ! Citera #
Det är bra att vara nervös på en uppkörning. Det gör er alert och fokuserad. Tar ni mediciner/droger hoppas jag att det märks och ni blir kuggade.
John 2017-07-11 08:07 ! Citera #
Piraten74 2017-06-27
Ja förstår det med att vara nervös, varje gång på bilskolan när vi hade mini uppkörning gick det rent åt skogen så bilskolan trodde inte ja skulle klara uppkörning, så fick tjata mig till en.
Var så klart super nervös skakade hela ja :)
Dock så gick det utan någon anmärkning på körning.
Intalade mig själv vad gör det om ja kuggar inte hela världen och inspektören mördar mig inte om ja gör fel :)
Bara boka en ny tid..
Hjälpte mig att gå in med inställningen att ja skiter om ja kuggar utan bara provar och går det hem så gör det.

Släppa pressen på sig själv.
Kom till samma insikt, är man inte övertygad själv så går det som de går.

Jag hade själv en inställning som gjorde det svårt att inte vara nervös. När jag insåg att jag kunde boka tider privat och köra upp igen inom loppet av en vecka så släppte pressen. Det är ok om du kuggar, ta till vara på tillfället och be inspektören om återkoppling och råd. Ta med dig allt och öva som en tok på det. Mot slutet av din utbildning handlar det om att slippa på enstaka detaljer och detta är inspektören väldigt bra på att hjälpa till med.
Lĺololo8 2021-10-02 02:52 ! Citera #
Det är väl mindre stressigt att köra själv i trafiken när nån jävel inte tittar på varenda move du gör, hur tänker du där? Vissa människor har problem med nervösitet under vissa typer av press, där man faktiskt freezar till helt o ser svart typ. Beta blockare borde ges ut till samtliga personer. Det har inget att göra med att man inte klarar av stressiga situationer i trafiken själv, det är en annan typ av stress.

Senaste foruminläggen

Rubrik
13
I dag 08:50
6
I går 22:34
11
I går 17:36
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo