Start > Körkortsforum > Jakobsberg

Jakobsberg

Corrina 2009-12-17 16:55 ! Citera #
Vad gjorde ni på uppkörning i Jakan? Jag ska köra om 3 veckor så vill öva lite på väggar som man brukar köra.

Corri
Gäst 2009-12-25 00:15 ! Citera #
Det va ganska enkelt att köra upp i jakan.
säkerhetskontrollen va att kontrollera vindrutetorkarnas funktioner och att testa handbromsen.
enkelt.

sen åkte i gamla vägen mot kallhäll, svängde av vid ulvsätra gård, följde vägen till ”stora” korsningen, rakt fram där, första höger och svängde vi vänster så vi kom ut vid ulvsätra skolan. åkte mot stäket och upp på motorvägen tillbaka mot jakan, sen åkte vi till vv och parkerade.
klart.

jag fick 2 motorstopp men jag blev godkänd!

mitt råd är att småprata när du kör, kolla speglarna och döda vinkeln, och va medveten om du gör ett misstag, typ -nä.. jag och SAAB kommer nog inte överens..

lycka till :)
Corrina 2010-01-11 14:49 ! Citera #
Jag bokade om och nu ska köra om på onsdag... (klarade teori idag så nu måste man snabba på lite)

Tack för tipset om kallhäll + jag tror inte att jag åkte dit senaste tiden, kanske några månader sedan. Fick du backa eller parkera, eller bara när du åkte tillbacka?

Jag är lite rädd för SAAB, körde aldrig en, men ska låna en (diesel och ny, men kanske räcker). Men jag är lite van nu med olika bilar, körde så många olika.

Corri
Corrina 2010-01-14 10:17 ! Citera #
Det gick bra igår och jag faktiskt körde motorväg till Kallhäll, sen lite på 50 väg mot Kallhäll centrum, men fick vända ganska snabbt. Tillbacka med motorvägen till Jakan, mot Jakobsbergcentrum, en del väg var avstängt så vi körde mot Söderhöjden (hehe, bodde där sp det var ingen problem) och den tillbacka till Vägverket och parkera. Körde kanske max 30 minuter.

En tips - man oftast svänger vänster från Vägverkets parkering (det är 30 dar, men det säger de till, då saknar skyltar). Äkta er: det bra brandkör där så kan vara att ni måste stanna precis efter utfarten från parkering om det blinkar rött.
Och första större väg till höger har litet rött pil till höger - man får inte köra, det är på grund av övergångställe, så när pilen är skäkt då vänta på alla bilar som kommer från vänster (de är på huvudled) och sen kolla övergångställe igen och senare köra. Det finns inga ljus om du svänger vänster, då får du köra (och ska köra) om det är rött på huvudled (det har stopp signal så de borde inte blockera vänster sväng för dig).

Annan tips - många, men enkla rondeller, men köra inte för snabbt efter de, ganska ofta är det 30 på grund av vägarbete.
lycka till alla som ska köra i Jakobsberg.
Gäst 2010-02-10 14:42 ! Citera #
Fick du backa runt ett hörn?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo