Start > Körkortsforum > Kan ens körlärare se att man b…

Kan ens körlärare se att man bokat uppkörning privat förut?

Fqq 2017-06-13 15:26 ! Citera #
Hej!

Jag bokade uppkörning privat för några månader sen, och kuggade då. Hade tidigare kört på körskola, och är tillbaka där nu, men har inte nämnt för min körlärare att jag redan kört upp en gång. Nu säger han att vi ska boka uppkörning efter två lektioner till, och jag undrar om han då kommer att se att jag tidigare har bokat en uppkörning och kuggat den? Vet att det inte spelar någon roll, men känns ändå jobbigt då jag antagligen kommer få frågor kring detta.
Gäst 2017-06-13 16:13 ! Citera #
Berätta bara så kan ni se vad som behöver förbättras :)
Hej 2017-06-13 23:53 ! Citera #
Hej jag har gjort som du och körskolorna kan inte se att du kört upp innan oavsett om det var privat eller via annan skola. Det är inget som får lämnas ut.

Jag valde dock att mejla mitt protokoll till läraren så att jag kunde få hjälp med vad jag kuggades för.

Lycka till
Fqq 2017-06-14 01:12 ! Citera #
Tack för svaret! Är du helt säker? Bokar skolorna på Trafikverkets hemsida på samma sätt som när man bokar privat, eller hur går det till? För när jag går in där syns mitt tidigare prov...
Nick 2017-06-14 08:21 ! Citera #
Fqq 2017-06-14
Tack för svaret! Är du helt säker? Bokar skolorna på Trafikverkets hemsida på samma sätt som när man bokar privat, eller hur går det till? För när jag går in där syns mitt tidigare prov...
Det tillhandahålls ett annat gränssnitt för bokningar som görs av företag (trafikskolor). Där måste företaget registrera sin elev via personnummer; den information som blir tillgänglig är giltlighetstid samt riskutbildningar.

Min tolkning är att trafikskolor inte har åtkomst till elevers historik vad gäller körprov.
Hej 2017-06-14 14:13 ! Citera #
Fqq 2017-06-14
Hej igen,
Ja det är helt säkert. Det som körskolan kan se är riskutbildningarna att dem är giltiga och när dem går ut och samma sak med körkorttillståndet

Dem kan inte se protokoll för varken ditt teoriprov eller uppkörning , det kan bara du se på din sida. Det var därför jag mejlade mitt till körskolan.

Enda gången körskolan kan se dina protokoll är när provet eller proven är bokade via dem .

Kan lova att din körskola haft fler elever som kört upp privat och sen kommit tillbaka , visa dem resultatet . Det är deras jobb att hjälpa dig avsett din situation.
Fqq 2017-06-15 11:26 ! Citera #
Tack för alla svar! Kan nu bekräfta att körskolan inte ser om man bokat prov privat tidigare, om någon haft samma fundering.
Gäst 2017-06-15 20:38 ! Citera #
Det var intressant, för när jag bokade via körskolan skrev de ut papper på min bokning och där stog det med att jag hade förstagångsprioritet. Om ni inte har det och det inte är med, då är det väl lite svårt att dölja att ni har kuggat? Även om de inte kan se er historik rakt av.
Fqq 2017-06-16 20:32 ! Citera #
Gäst 2017-06-15
Det var intressant, för när jag bokade via körskolan skrev de ut papper på min bokning och där stog det med att jag hade förstagångsprioritet. Om ni inte har det och det inte är med, då är det väl lite svårt att dölja att ni har kuggat? Även om de inte kan se er historik rakt av.
Hm, vad menas med förstagångsprioritet? Kanske är olika hos olika skolor då, för att för mig verkade det inte kunna se någon historik.
Gäst 2017-06-16 21:05 ! Citera #
Fqq 2017-06-16
Hm, vad menas med förstagångsprioritet? Kanske är olika hos olika skolor då, för att för mig verkade det inte kunna se någon historik.
När man kör för första gången ligger man i en speciell kö där man får se tider som andra inte får se. När man kuggar förlorar man den och blir placerad i en annan kö. Det fanns alltså med på mitt papper jag fick av körskolan att jag hade förstagångsprioritet, alltså hade jag inte kört tidigare och kuggat utan det var första gången.

Det var så jag fick reda på att förstagångsprioritet ens fanns.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 03:29
7
I dag 03:15
2
I dag 00:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov