Jag har då aldrig hört talas om det där. Det enda jag hör folk kugga över är att de tar fel beslut i trafiken. Att fokusera på vad som händer utanför bilen är grundläggande.
Jag har dock hört att folk som inte kan växla kuggar på halkan för de inte kommer upp i fart, det är det enda.
Och du tror att folk är helt ärlig mot dig HELA TIDEN?
Vissa kan ju faktiskt tycka att det är väldigt genant att bli kuggad för att man inte kan växla ordentligt, och därför drar dom en helt annan historia...
Men precis som en annan ”Gäst” skrev här så finns det dokumenterat från Sveriges alla inspektörer att det faktiskt kommer folk som sina uppkörning som inte har växlingen i ryggmärgen. Och skulle jag kugga för en sådan sak så är det klart jag inte skulle säga det helt öppet, då hade jag hellre sagt nått annat, för växla ska man ju kunna göra innan man ens får ge sig iväg på stadskörning eller landsvägskörningar...
Du har helt rätt i att man kan bli kuggad på halkan för att man inte kommer upp i rätt fart, kan man inte genomföra det som önskas så fullföljer man ju inte heller den övningen fullt ut, och ska därmed bli kuggad/hemskickad ...