Ville bara dela med mig att jag äntligen klarat uppkörningen igår efter femte försöket och andra teoriprovet som var avklarat (Körde upp som privatist med trafikverket’s bil). Morgonen började med att jag legat sömnlös hela natten och bara funderat över situationer på körprovet och vilka frågor som kommer på teorin. Då jag är betydligt mer teoretiskt lagd än praktisk så var teorin det minsta jag oroade mig för. Detta var andra gången som jag skrev upp och även klarade det (tidigare så hade provet nämligen löpt ut efter två månader då jag kuggat uppkörningarna innan). Jag övade en dag på frågorna i och kom till Trafikverkets lokaler där jag skrev teorin med Godkänt resultat.
Med självförtroendet på topp inför eftermiddagen och en viss grad nervositet borta, så var det dags för uppkörningen. Jag hälsar på trafikinspektören och gör en justering utav stol och speglar innan det bär av. Då det är studentexamen så var det otroligt mycket trafik i stan och jag får åka i både centrum, cirkulationsplatser och ut på landsvägar. Jag överträder hastigheten ett par gånger med någon kilometers marginal, glömmer att blinka i en rundad sväng och glömmer även justeringen utav backspegeln efter backning runt hörn vilket får backspegeln att nästan peka ner i backen. Trots detta så gick allt vägen och jag blev godkänd! Så till alla er som tvivlar och kämpar med kortet, kämpa på och jag förstår er nervositet, jag har mått illa i veckor över det här och kämpat i flera år med att ta körkortet, det är så skönt när det äntligen är klart och man har fixat det.
Kan även nämna att inspektören tydligt innan uppkörningen sa att h*n kollar på en helhetsbedömning och alltså inte små fel, backspegeln tror jag h*n glömde att anmärka på men det gick ju vägen ändå ;-)