Hej alla!
Jag hade min första uppkörning i Farsta, Stockholm idag och blev kuggad. Allt gick bra förutom att jag råkade köra mot rött, vilket såklart gjorde att jag kuggade. Tyvärr! Hade annars blivit godkänd. Klarade teorin igår så nu har jag två månader på mig att klara uppkörningen men det finns ju inga tider kvar i Sthlm de närmaste två månaderna, vilket suger! Så måste ta mig till Norrköping för att köra upp där. Så, mina frågor är:
- Har nån av er kört upp i Norrköping? Lätt/svår stad? Finns det mycket järnvägskorsningar? Rondeller? Något ”typiskt” för den staden?
- Någon klurig väg eller liknande? Något att tänka på?
- Lättare eller svårare än Farsta?
JÄTTETACKSAM FÖR SVAR! Om ni vill veta något om att köra upp i Farsta så är det bara att säga till
mvh
Hejsan!
För det första, hur sjutton kan man köra mot rött? Har du dålig planering när du kör eller är du inte tillräckligt uppmärksam?
Nu till din fråga!
Norrköping är en av dom värsta städer man kan köra upp i om man inte har övningskört där väldigt mycket.
Det blir ju inte lättare med den staden eftersom dom har spårvagnar som har egna rödljusen som kan finnas mitt i en rondell, så man måste verkligen vara väldigt uppmärksam på både gående, cyklar, andra bilister och dom där förbaskade spårvagnarna.. Jag tycker Norrköping är en väldigt rörig stad att köra i, skulle verkligen inte boka en uppkörning där om jag inte var van att köra där, då blir det så klart en helt annan sak...
Jag skulle lugnt säga att Farsta är betydligt lättare än Norrköping..
Så allt jag kan säga är
lycka till!!!