Start > Körkortsforum > 2 frågor

2 frågor

Evelinahansson 2009-12-17 01:07 ! Citera #
Om man kör halkbanan, kan det ske några olyckor?

Är lite orolig för gillar verkligen inte när bilen sladdar och nu när man själv ska sitta där blir det lite mer nervpirrande.

Ska man ha kört mycket innan man kör halkbanan?
Gäst 2010-01-16 17:45 ! Citera #
Hej

har ej kört än men tror det är ganska säkert. Man ska ha kört MYCKET innan halkbana, i princip vara färdig för uppkörning.

MVH R-M
Erika 2010-02-16 18:21 ! Citera #
Hej!

Jag tycker personligen inte att det var läskigt att köra halkbanan. Det var väldigt roligt och framför allt lärande! Man insåg efter riskutbildningsdagen att det är inte så enkelt som man tror att köra i halkigt väglag.
Min bil snurrade väldigt mycket när man skulle köra mellan koner, fast inte var det läskigt inte. Det var snarare väldigt roligt!

Du behöver inte oroa dig!

Kram, Erika
Gäst 2010-02-17 17:15 ! Citera #
Lyckost dig (om du nu inte redan gjort den!) som ska göra risk-2:an!
Den var riktigt rolig och framförallt lärorik. Man fick sig många eye-openers, och man fick känna på hur det vara att få en ordentlig sladd.
Man bör väl åtminstone kunna manövrera bilen på ett bra sätt, men du behöver ju samtidigt inte vara någon helproffsig rallyförare för att gå den, alla är ju där för att lära sig!

Lycka till! :)
Emma00 2011-01-31 18:20 ! Citera #
Jag var också väldigt orolig inför halkkörningen, men det behöver man inte vara. Man ska nog ha kört en hel del innan för att få ut så mycket som möjligt av halkan.
kjohan 2011-02-10 21:50 ! Citera #
Du behöver inte vara orolig, jag körde halkbanan gravid och det var inga problem. Du kan säga till dem också att du är rädd så kanske du inte måste sitta med hela tiden när de andra kör. Risktänkandet är väldigt stort på halkbanorna och de gör vad de gör hela dagarna så de är superproffs på det. Faktiskt är det ganska roligt!
Gäst 2011-05-08 19:33 ! Citera #
Håller med de andra, risktvåan var både innehållsrik och rolig. hände väl en liten ”olycka” när jag körde, en tjej i gruppen körde av vägen, men farligare än så var det inte. Samma person fick motorstopp och det tog upp våran tid, så ett tips: gör risk2an när du känner dig redo för uppkörningen.
SofiaWiberg 2011-05-16 19:23 ! Citera #
Evelinahansson
Om man kör halkbanan, kan det ske några olyckor?

Är lite orolig för gillar verkligen inte när bilen sladdar och nu när man själv ska sitta där blir det lite mer nervpirrande.

Ska man ha kört mycket innan man kör halkbanan?


Jag tyckte verkligen det inte var någon olycksrisk! Bilarna är stabila och känns säkra, det är dyra och fina bilar oftast tror jag.
Sen är man ju ute på ett stort fält oftast, där även om man sladdar 100 m, spelar det ingen roll, för man kan bara rulla ifrån asfalt och in i gräset :P

Jag har nog aldrig hört om någonstans som skadats.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest