Olika typer av köer - uppkörning
Hej
Jag har letat efter uppkörningstider i 1 vecka och hittar ingenting förutom 30-40 minuter innan och då hinnar jag ju inte ta mig dit.
Min tjej ringde mig idag och sa att det fanns en tid imorgon kl 13:00 i Farsta.
Jag skyndar mig in på bokningssidan för att boka tiden men den finns inte för mig.
Säger det till henne att tiden inte finns och hon säger JOJOJO det finns en tid KL 13:00.
Skumt tycker jag...
Jag går till en kollega och ber denne gå in på bokningssidan för att se vilka tider som finns för uppkörning.
Det visar sig att även min kollega ser den här tiden och även andra tider i närtid vilket jag INTE gör.
Jag ringde till trafikverket förarprov och då säger dom att jag tydligen ”ligger i en annan kö” vilket betyder att det är 1000 gånger svårare för mig att få en uppkörsningstid.
Jag frågade vart den här infon finns och då sa hon att man måste ringa till dom och fråga.
Söker nu alltså min 3e uppkörningstid vilket betyder att jag kuggat 2 gånger tidigare.
Efter 2 kuggningar hamnar du alltså i en ANNAN kö vilket gör det svårare för dig att hitta uppköringstider.
Hur många av er vet om det här?
Är det lagligt?
Det känns ju som en rätt vettig sak, om du nu redan har kuggat 2 ggr inom en kort tid så kanske du inte ska ha lappen utan fortsätta övningsköra och låta dom som ska köra upp första gången få en chans? Är ju högsäsong för uppkörning nu och hade alla som kuggat bara bokat om och bokat om hade det aldrig funnits några tider.
Detta är ju välkänt och något som jag vill minnas mig läsa flera gånger. De som skall köra upp för första gången Är prioriterade. Japp, systemet genererar alltså olika tidsförslag baserat på om du kuggat tidigare.
Ja det är helt lagligt...
Varför ska du ha förtur när du redan har kuggat 2 gånger? Det finns som sagt andra som ska ha tider före dig, bland annat dom som kör upp för första gången, samt för dom som ska ha sin andra uppkörning..
Du har ju haft dubbla gånger på dig att få ditt körkort, vilket du inte har klarat.. Men även du fick gå före andra i kön när du hade både din första uppkörning och även den andra...
Så jag tycker faktiskt att du får skylla dig själv!
Kolla om det finns lediga tider på helgerna, men du får ju betala lite mer förstås
Det finns något som heter förstagångsprioritet, ja. Det handlar inte om 2 gånger, utan endast en gång. Om ni som storkuggar varje gång hela tiden skulle få ta alla tider, hur är det rättvist för andra som vill köra första gången? Det är därför vi behöver förstagångsprioritet. Och om du inte klarar det då, är det ditt egna fel.
Hur skulle det vara olagligt att det finns förstagångsprioritet? Körskolor brukar informera om detta till och med.
VARFÖR SKA NI SOM KUGGAR FÅ TA UPP EXAKT ALLA TIDER SÅ ATT VI ANDRA INTE FÅR PROVA PÅ? Kan du svara på detta? Ni bara kuggar och kuggar ju! Vi skulle ALDRIG få köra upp om ni fick ta exakt ALLA tider.
Blir så jävla arg på er när ni klagar.
Klart som fan ni inte ska vara prioriterade om ni kuggar... ”’är det olagligt” -.-
Systemet finns där med för dom som kuggar vill gärna boka tid för kort tid efter utan att övat mer, utan hoppas ofta på turen att få en så kallad bättre inspektör som godkänner dom, för dom som kuggar vill ofta skylla på inspektören var dålig m.m och går inte hem å tränar.
Så slut bra att ni får vänta lite och förhoppningsvis mer redo för uppkörning.
Systemet finns där med för dom som kuggar vill gärna boka tid för kort tid efter utan att övat mer, utan hoppas ofta på turen att få en så kallad bättre inspektör som godkänner dom, för dom som kuggar vill ofta skylla på inspektören var dålig m.m och går inte hem å tränar.
Så slut bra att ni får vänta lite och förhoppningsvis mer redo för uppkörning.
Håller med dig, oftast skylls det på en dålig inspektör eller bilen...
Så trött på dom som sitter här och gnäller över saker när det är dom själva som är det STÖRSTA problemet, inte inspektören eller bilen!!!
Man borde införa att man bara får kugga två gånger på raken, sedan borde man få vänta 6 månader innan man får boka nästa uppkörning, då hinner dom flesta träna lite mer på saker som dom kuggade på...
Senaste foruminläggen
Rubrik