Start > Körkortsforum > Teoriprov andra gången...

Teoriprov andra gången...

Andre 2017-05-22 21:44 ! Citera #
Hejdär! Jag har gjort teorin 2 gånger och på första fick jag 42 och idag fick jag 41... och jag har pluggar som en tok i en hel vecka... får alla internet tester godkända osv har läst på alla mina fel i boken men ändå så hamnar jag på 41-42...
jag har problem med att plugga och har även ADD så har inte det så lätt med pluggandet, men tänkte kolla om ni har någon tips på vad jag kan göra.. jag kan inte ansöka om muntligt för det tar för långt tid har lixom redan klarat uppkörningen men har bara den här dumma teorin kvar!!!

Hjälp någon snälla!!!
Nick 2017-05-22 23:05 ! Citera #
Andre 2017-05-22
Hejdär! Jag har gjort teorin 2 gånger och på första fick jag 42 och idag fick jag 41... och jag har pluggar som en tok i en hel vecka... får alla internet tester godkända osv har läst på alla mina fel i boken men ändå så hamnar jag på 41-42...
jag har problem med att plugga och har även ADD så har inte det så lätt med pluggandet, men tänkte kolla om ni har någon tips på vad jag kan göra.. jag kan inte ansöka om muntligt för det tar för långt tid har lixom redan klarat uppkörningen men har bara den här dumma teorin kvar!!!

Hjälp någon snälla!!!
Hej,

Men är problemet att du inte förstår frågorna eller saknar du faktiskt kunskapen de testar? Hinner du inte färdigt förrän tiden tar slut? När jag skrev mitt teoriprov var det ok att fråga om man inte förstod. Det låter dock som det är vissa delar du inte förstått i teorin, intressant är i så fall vilka områden du hade fel på? Det naturliga är givetvis att tackla dem. Jag skulle tipsa om STRs teorifrågor, täcker allt. Testerna på den här siten har jag tyvärr ingen erfarenhet utav.
Andre 2017-05-22 23:17 ! Citera #
Asså jag förstår vissa frågor men vissa är jätte konstiga tycker jag, sen kanske jag saknar någon viss kunskap jag vet inte riktigt...
jag hinner så jag har typ 10-20 minuter kvar men det dumma jag gjorde idag var att jag inte kolla så mycket på dem osäkra frågorna...
om jag får fel på testerna (elevcentralen) då kollar jag i boken och läser på det och det går jätte bra och får godkänt...
det jag tycker är svårt också det är om jag nu har gjort teorin på Trafikverket så får man ju papper på vad man hade fel på då står det tillexempel ”trafikregler” men det står lixom inte vad inom trafikregler jag behöver läsa på, hur ska jag då kunna slå upp det i boken ?
U 2017-05-23 10:21 ! Citera #
Under hur långt tid har du pluggat? Djupinlärning som behövs, får man inte på en vecka. Du skulle ta lite i taget under en lång tid. Se till att du förstår teorin bakom varje fråga
Chrippe 2017-07-18 20:08 ! Citera #
Hej,

Styr datorn om så man får helt nya frågor 2:a osv?

Jag torskade idag med två under ok. Formler och miljöfrågor men inget om alkohol denna gång. Höll på gå när jag såg miniräknare. Var oförberedd på matteprov.
/C
Gäst 2017-07-18 21:13 ! Citera #
Chrippe 2017-07-18
Hej,

Styr datorn om så man får helt nya frågor 2:a osv?

Jag torskade idag med två under ok. Formler och miljöfrågor men inget om alkohol denna gång. Höll på gå när jag såg miniräknare. Var oförberedd på matteprov.
/C
Datorn slumpar alltid fram frågor, den vet väl inte vilka frågor just du har fått tidigare.
Så du kan nån eller några frågor som du fick första gången, men troligtvis så kommer dom allra flesta vara nya.
Gäst 2017-07-20 05:26 ! Citera #
Jo man loggar ju in med personnr innan frågorna. Datorn kan nog mer än man önskar.
Gäst 2017-07-20 13:45 ! Citera #
Gäst 2017-07-20
Jo man loggar ju in med personnr innan frågorna. Datorn kan nog mer än man önskar.
När du skriver det riktiga provet så loggar du inte in med ett personnummer, datorn är redan startad och inloggad av trafikverket innan provet sätts igång. Så datorn kan omöjligt veta att just DU kommer sitta vid en viss dator :D
Glad skit 2017-07-21 02:32 ! Citera #
Du har fel fel fel. Tog mitt körkort häromdagen. Skrev och körde samma dag.

Teoriprovet är man tvungen att logga in med sina personuppgifter. Dock kan du inte logga in på datorn föräns alla som ska skriva har kommit in i lokalen och provförrättaren har startat sin dator och gjort alla provtagares datorer redo.

Efter att provförrättaren sagt varsågoda att börja och lycka till så loggar du in med ditt personnummer. Du ser då ditt namn samt vilken behörighet du skriver prov för.

Tänk på att alla andra som sitter där inte kanske skriver för samma behörighet som dig.

När du är klar med testet och känner sig nöjd så väljer du rätta och avsluta. Resultatet kommer upp direkt på skärmen och ditt prov skrivs ut i en skrivare som finns framme vid provförrättaren. Du får i samband med att du får ditt prov utskrivet även tillbaka din legitimation som du lämnade ifrån dig innan du började skriva provet.

Så det stämmer INTE att man slipper skriva in sitt personnr. Det är OBLIGATORISKT för alla.

Till alla Er som inte ännu skrivit provet eller kanske är omskrivare: Stort lycka till och ett tips är att läs varje fråga 2 ggr. Hoppa över de frågor du känner dig osäker på och gå vidare. Lägg inte nån tid på som i början då är det lätt att tappa allt.

Förlita dig även på att förstå att första tanken brukar vara det rätta svaret om du sen funderar på att ändra svaraalt på de frågor du vart osäker på. Det kanske t o m är så att du ändrar från rätt till fel när du går igenom provet. Så lita på din intuition och känsla. Läs noga och tänk dig frågorna i verkliga händelser. Är det rimligt? Kan det stämma?

Går ni efter detta så klarar ni även teorin.
Uppkörningen kan jag berätta om i rätt tråd.

Ska tilläggas att jag skrev och körde upp som privatist. Hade ej råd med körskola. Hört att en del säger att det skulle vara svårare att ta körkort privat. Jag är väl beviset för att så behöver det inte vara.

Kram o lycka till

Emma
Gäst 2017-07-21 16:59 ! Citera #
Glad skit 2017-07-21
Du har fel fel fel. Tog mitt körkort häromdagen. Skrev och körde samma dag.

Teoriprovet är man tvungen att logga in med sina personuppgifter. Dock kan du inte logga in på datorn föräns alla som ska skriva har kommit in i lokalen och provförrättaren har startat sin dator och gjort alla provtagares datorer redo.

Efter att provförrättaren sagt varsågoda att börja och lycka till så loggar du in med ditt personnummer. Du ser då ditt namn samt vilken behörighet du skriver prov för.

Tänk på att alla andra som sitter där inte kanske skriver för samma behörighet som dig.

När du är klar med testet och känner sig nöjd så väljer du rätta och avsluta. Resultatet kommer upp direkt på skärmen och ditt prov skrivs ut i en skrivare som finns framme vid provförrättaren. Du får i samband med att du får ditt prov utskrivet även tillbaka din legitimation som du lämnade ifrån dig innan du började skriva provet.

Så det stämmer INTE att man slipper skriva in sitt personnr. Det är OBLIGATORISKT för alla.

Till alla Er som inte ännu skrivit provet eller kanske är omskrivare: Stort lycka till och ett tips är att läs varje fråga 2 ggr. Hoppa över de frågor du känner dig osäker på och gå vidare. Lägg inte nån tid på som i början då är det lätt att tappa allt.

Förlita dig även på att förstå att första tanken brukar vara det rätta svaret om du sen funderar på att ändra svaraalt på de frågor du vart osäker på. Det kanske t o m är så att du ändrar från rätt till fel när du går igenom provet. Så lita på din intuition och känsla. Läs noga och tänk dig frågorna i verkliga händelser. Är det rimligt? Kan det stämma?

Går ni efter detta så klarar ni även teorin.
Uppkörningen kan jag berätta om i rätt tråd.

Ska tilläggas att jag skrev och körde upp som privatist. Hade ej råd med körskola. Hört att en del säger att det skulle vara svårare att ta körkort privat. Jag är väl beviset för att så behöver det inte vara.

Kram o lycka till

Emma
Då måste dom ha ändrat det ganska nyligen, för när jag skrev så var alla datorer påslagna och inloggade. Det enda man behövde göra var att trycka på ”Starta provet” knappen. Sedan fanns det 5-6 andra datorer som var speciellt för dom som skulle göra andra behörigheter, som exempel A, AM prov o.s.v...

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov