Start > Körkortsforum > Tips för uppkörning i Trellebo…

Tips för uppkörning i Trelleborg med Volvo S60

Volvo S60 2017-05-16 07:14 ! Citera #
Någon som kan tipsa på ett ungefär vart man kör i Trelleborg och om det är något som man bör tänka på med deras bil: Volvo S60?
Gäst 2017-05-16 11:22 ! Citera #
Det är bara att följa inspektörens hänvisningar om vart du ska åka, det är inget som du behöver ”plugga” in :lol: :lol:
Och det är väl inget speciellt med att köra en Volvo S60 jämfört med andra bilar...
Volvo S60 2017-05-16 13:10 ! Citera #
Gäst 2017-05-16
Det är bara att följa inspektörens hänvisningar om vart du ska åka, det är inget som du behöver ”plugga” in :lol: :lol:
Och det är väl inget speciellt med att köra en Volvo S60 jämfört med andra bilar...
Tack :)

Tänkte mest småsaker som kanske: ”Den har bara 5 växlar”, ”Vissa knappar sitter på lite gömda ställen” osv.

Något som är annorlunda bara :)
Nick 2017-05-16 15:17 ! Citera #
Volvo S60 2017-05-16
Tack :)

Tänkte mest småsaker som kanske: ”Den har bara 5 växlar”, ”Vissa knappar sitter på lite gömda ställen” osv.

Något som är annorlunda bara :)
5 växlar? Det var längesen. Nej, 6 växlar. Det du behöver tänka på är att det är en ny Volvo. Kolla upp en säkerhetskontroll för Volvo V40 på YouTube så ser du hur det i princip ser ut. Symboler är allmänt så det hittar du i teoriboken.

Har själv en ny Volvo och känslan är go’.
Volvo S60 2017-05-16 15:41 ! Citera #
Nick 2017-05-16
5 växlar? Det var längesen. Nej, 6 växlar. Det du behöver tänka på är att det är en ny Volvo. Kolla upp en säkerhetskontroll för Volvo V40 på YouTube så ser du hur det i princip ser ut. Symboler är allmänt så det hittar du i teoriboken.

Har själv en ny Volvo och känslan är go’.
Tack så mycket! Det ska jag göra :)
Nick 2017-05-16 15:43 ! Citera #
En större skillnad är isåfall vilket drivmedel bilen går på. Bensin? Diesel?

Du kan ju alltid hoppas att du får köra upp i en diesel. Pga högt vridmoment vid lågt varvtal slipper du ev bekymra dig om motorstopp vid start (visst, något som bör vara icke-problem) men jag gillar dieslar mer om det inte är en sportbil man köper. Lite sämre motorbroms generellt med dieslar, så något man får tänka på.

Fick själv köra upp i en sprillans ny Volvo V60 D3 som hade gått 30 km. Kopplingen kändes lite annorlunda, men redigt go.

Körskolan hade dock en ny Volkswagen golf. Gillade inte den. Inte så mycket för att det är bensin (har kört alltifrån gammal Volvo 164 och äldre fiat skåpbil och föredrar dessa varje dag) men för att den kändes oskön att köra överlag.

Jag kör ny Volvo V40 D3 privat annars. Var glad att du får ny Volvo på uppkörningen!
Volvo S60 2017-05-16 15:50 ! Citera #
Nick 2017-05-16
En större skillnad är isåfall vilket drivmedel bilen går på. Bensin? Diesel?

Du kan ju alltid hoppas att du får köra upp i en diesel. Pga högt vridmoment vid lågt varvtal slipper du ev bekymra dig om motorstopp vid start (visst, något som bör vara icke-problem) men jag gillar dieslar mer om det inte är en sportbil man köper. Lite sämre motorbroms generellt med dieslar, så något man får tänka på.

Fick själv köra upp i en sprillans ny Volvo V60 D3 som hade gått 30 km. Kopplingen kändes lite annorlunda, men redigt go.

Körskolan hade dock en ny Volkswagen golf. Gillade inte den. Inte så mycket för att det är bensin (har kört alltifrån gammal Volvo 164 och äldre fiat skåpbil och föredrar dessa varje dag) men för att den kändes oskön att köra överlag.

Jag kör ny Volvo V40 D3 privat annars. Var glad att du får ny Volvo på uppkörningen!
Det står inte så mycket om vilket drivmedel på Trafikverkets hemsida.

http://www.trafikverket.se/korkort/ovrigt/trafikverkets-bilar/

Men på vissa står det diesel, så tror faktiskt att det är bensin.


Men tack för tipset :)
Gäst 2017-05-16 16:12 ! Citera #
Jag tror det är en diesel du kommer få göra, då detta är det vanligaste bland uppkörningsbilar, visst finns det bensinare också, men dock är det inte så vanligt...

Men jag föredrar också att köra en diesel jämfört med en bensinare :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest