Start > Körkortsforum > Klarade körningen på första so…

Klarade körningen på första som privatist i farsta

Mia 2017-05-15 12:40 ! Citera #
Klarade teorin för en vecka sedan och hade min första uppkörning idag.
Körde som privatist och det gick hur bra som helst i farsta och fick en jätte trevlig inspektör!
Hade hört ganska dålig rykten om farsta innan så man var ganska nervös men kan man köra så spelar det nog ingen roll var man kör upp :)
Nu väntar man bara på körkort som kommer inom 5 dagar
Privat 2017-05-15 12:53 ! Citera #
Har du några tips? Kör själv som privatist. :)
Gäst 2017-05-15 13:02 ! Citera #
Privat 2017-05-15
Plugga teorin och övningskör så MYCKET som du bara kan...
Se även till att din handledare är uppdaterad om hur man kör bil i dagens läge då många som tog körkort under 70-80 talet inte har en susning om vad Ecodriving innebär.. Vore dumt att kugga på en sådan simpel grej :)
Mia 2017-05-15 13:30 ! Citera #
Privat 2017-05-15
Mitt tips är att försöka vara så avslappnad som möjligt och ta det lugnt speciellt vid övergångställen och rondeller och kom ihåg att titta mycket i speglar innan du sätter på blinkers speciellt vid körfältsbyten och påfarter.
självklart även att du ska vara säker på trafikreglerna :)
Privat 2017-05-15 14:18 ! Citera #
Mia 2017-05-15
Mitt tips är att försöka vara så avslappnad som möjligt och ta det lugnt speciellt vid övergångställen och rondeller och kom ihåg att titta mycket i speglar innan du sätter på blinkers speciellt vid körfältsbyten och påfarter.
självklart även att du ska vara säker på trafikreglerna :)
Märker att jag har svårt att kolla först blinka sen. Sätter på blinkers, kollar runt, svänger. Men försöker öva på det.
Gäst 2017-05-15 15:49 ! Citera #
Privat 2017-05-15
Märker att jag har svårt att kolla först blinka sen. Sätter på blinkers, kollar runt, svänger. Men försöker öva på det.
Aj då, det är inte bra...
”Rätt” ordning ska vara:

* Titta
* Blinka
* Titta igen
* Svänga
Mia 2017-05-15 16:40 ! Citera #
Privat 2017-05-15
Fortsätt att träna mycket på att göra i rätt ordning så kommer du säkert ha körkortet snart:)

Senaste foruminläggen

Rubrik
3
I går 22:17
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov