Start > Körkortsforum > Vinterlag.

Vinterlag.

Evelinahansson 2009-12-17 00:57 ! Citera #
Jag tycker att det är väldigt svårt att avgöra vart på vägen jag ska köra när strecken inte syns kör alltid för mycket åt höger, som min handledare alltid säger ”DU KÖR JU I DIKET, SVÄNG DÅ”.
Visst det finns spår, men det känns som om dom är väldigt nära mitten.

Ska jag bara köra efter spåren eller finns det något annat sätt?
MeShe_Orkarinteloggain 2009-12-19 11:30 ! Citera #
Jag har för mig att de brukar sätta ut stolpar som markerar var vägen tar slut vid dem när man kör utanför tätorten.
Gäst 2009-12-25 19:47 ! Citera #
Kör i spåren annars kan du få moddplaning av att åka upp på dom
annica 2010-01-31 17:55 ! Citera #
Verkar inte vara en så sympatisk körlärare du har där. Får väl hoppas att snön tinar så du får en chans att se strecken! En bekant till mig kört på vägen (trodde hon) och bilen kanade ner i ”marken”. De hade plogat bredare än det fanns väg så hon fastnade i det snöfyllda diket tills hon fick draghjälp. Kanske det han är rädd att du ska göra?
Gäst 2010-02-17 18:22 ! Citera #
En liten tumregel: vid dagsljus, kör längre ut åt höger, men håll dig nära mitten vid körning i mörkret!
Gäst 2010-09-05 19:23 ! Citera #
Man brukar se var andra bilar har kört, + att man brukar få hjälp vid större vägar av ”oranga” pinnar, som är placerade strax efter vägens ”slut” !
Gäst 2010-09-06 20:06 ! Citera #
Tror du ska ta det försiktigt med det där.
Min kompis fick underkänt på uppkörningen i veckan pga att han körde för långt ut till höger på landsväg.
Nikaan 2010-09-11 15:15 ! Citera #
Ah, dedär som någon över mig skrev om att de plogar utanför vägen - är väldigt vanligt och farligt!

Vägen ser då bredare ut än vad den är, så håll dig absolut inte för nära kanten och kör försiktigt :)

Lycka till!
jessica 2010-09-26 21:19 ! Citera #
Om du inte får möte så tycker jag att du ska ligga i spåren.
Får du däremot möte och det ser trångt ut kan du gå ut till höger, men ta det försiktigt, man vet aldrig vad som döljer sig under all snö.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
11
I dag 21:08
4
I dag 18:45
4
I dag 18:18
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov