Start > Körkortsforum > Inhandla min första bil

Inhandla min första bil

Gäst 2017-05-11 20:10 ! Citera #
Då var det dags att köpa sin egen bil. Jag har haft körkortet ett tag så nu är det dags att köpa en egen bil:).

En Golf blev det. Vad är era åsikter om Golf bilar?
Gäst 2017-05-11 20:10 ! Citera #
Gäst 2017-05-11
Då var det dags att köpa sin egen bil. Jag har haft körkortet ett tag så nu är det dags att köpa en egen bil:).

En Golf blev det. Vad är era åsikter om Golf bilar?
Egna*
Gäst 2017-05-13 01:37 ! Citera #
Bil som bil, så länge den tar dig från A till B. Däremot tycker jag om Audi :) Min pappa hade en Golf, massa krångel hela tiden ingen topp bil direkt
Maria 2017-05-13 13:44 ! Citera #
Gäst 2017-05-13
Bil som bil, så länge den tar dig från A till B. Däremot tycker jag om Audi :) Min pappa hade en Golf, massa krångel hela tiden ingen topp bil direkt
Håller inte med, Golf är en jättebra bil, så din pappa måste ha fått ett måndags exemplar :lol:

Min pappa har också haft en, och brorsa hade en golf som hans första bil, likaså min första bil var en Golf, och ingen av oss hade några som helst problem med dom förutom det vanliga slitaget så kommer när man kör...Har inte hört någon annan heller som vi känner som ska ha haft en ”massa krångel” med deras golfar..

Köper man en lite nyare Golf så drar den dessutom lite bränsle, och dom är inte allt för dyra att försäkra..
Så jag anser att det är ett riktigt bra val! :)
Gäst 2017-05-16 13:56 ! Citera #
Hejsan

Jag har kört Golfen i 3 dagar nu och den känns bra. Det som man märker med golfen som jag anser är bra att den är snabb i sina accelerationer. Golfen är liten och lätt att parkera om man jämför hur det är att parkera med större bilar.

Jag är supernöjd med Golfen eller Bettan som jag kallar den på grund av att Golfen är en 99 i årsmodellen.
Maria 2017-05-16 16:16 ! Citera #
Gäst 2017-05-16
Hejsan

Jag har kört Golfen i 3 dagar nu och den känns bra. Det som man märker med golfen som jag anser är bra att den är snabb i sina accelerationer. Golfen är liten och lätt att parkera om man jämför hur det är att parkera med större bilar.

Jag är supernöjd med Golfen eller Bettan som jag kallar den på grund av att Golfen är en 99 i årsmodellen.
Du kan vara super nöjd med din bil, Golf är en bra bil...
Jaså, du döpte din golf till Bettan, min som jag hade fick heta Doris och ”hon” var en 2003:a :)
Gäst 2017-05-16 19:57 ! Citera #
Dem vanligaste bilnamnen till äldre bilar bruka vara Bettan eller Doris. (hehe)

Man tackar!
Gäst 2017-06-19 19:41 ! Citera #
Härligt.....

Ska själv snart köpa min första bil....en punk A till B.....

Kört mkt Polo, min flickväns 2013....liten...billig...roligt pigg för sin storlek, lillsyskonet till Golf ;).

Krutet komme snart småningom tittas på en drömkärra sen länge....en Ford Fastback sen 60tal....galet mkt peng (jag vet jag vet), men en dröm som närmar sig raskt, letar som sagt garage o det är lar igt sparsamt med där hag bor i Bromma :/..

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov