Start > Körkortsforum > Fickparkering/ Uppkörning

Fickparkering/ Uppkörning

Nathaliee 2017-05-09 21:27 ! Citera #
Brukar man fickparkera på uppkörningen?

Hur gör jag om jag kör på en enkelriktat gata och ska fickparkera och det är bilar bakom mig? Kan jag backa in i parkeringsfickan eller måste jag köra vidare och vända?

HJÄLP!!!!! Har min uppkörning om 4 dagar !!!!!! :cry: :cry:
Gäst 2017-05-09 21:30 ! Citera #
Ingen aning, har körtkort och har aldrig fickparkerat haha
Gäst 2017-05-09 23:41 ! Citera #
Blir du tillsagd att fickparkera och du då har bilar bakom dig, så får dom helt enkelt vänta tills du har parkerat..
Bara att göra som du blir tillsagd, om du börjar med att stressa upp dig och säger att du inte vill eller att du måste åka och vända (vilket för mig är helt obegripligt eftersom du skrev att du kör på en enkelriktad gata) så kommer du bli kuggad... Följ bara anvisningarna som inspektören ger dig, det brukar lönar sig i längden :)
Nick 2017-05-13 18:20 ! Citera #
Syftet med uppkörning är bl a att du ska visa att du kan köra självständigt.
Inspektörn kommer inte tala om för dig hur du skall hantera den situationen du beskriver, inspektörn är inte din trafiklärare.

Om du anser att din fickparkering eventuellt kommer bli ett hinder och bilda lång kö, är det bättre att åka runt och komma tillbaka i så fall eller hitta en annan parkering (om inspektörn säger just där är det förstnämnda att föredra). Har du nån bil bakom dig borde det inte vara något problem.
Gäst 2017-05-14 09:25 ! Citera #
Jag fick göra fickparkering. Körde på en gata (ej enkelriktad) med bilar parkerade på höger sida, och så sa inspektören att hon ville att jag skulle parkera bakom en specifik bil. Öva på det då det kan komma. Jag var dock väldigt säker och kunde fickparkera bra så det gick enkelt för mig men var förberedd !

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
7
I dag 03:15
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest