Start > Körkortsforum > Vilken är svåraste teoriprov e…

Vilken är svåraste teoriprov eller uppkörning?

Saras 2017-05-08 20:36 ! Citera #
Vilken är svåraste teoriprov eller uppkörning?
Gäst 2017-05-08 21:18 ! Citera #
allt är skit lätt bara du har tränat samt pluggat ordentligt Mvh Yrkeschaufför
Gäst 2017-05-08 21:57 ! Citera #
Gäst 2017-05-08
allt är skit lätt bara du har tränat samt pluggat ordentligt Mvh Yrkeschaufför
Nej där håller jag inte med dig, man kan plugga till att klara teorin ganska bra, även om man kanske måste tänka mer logiskt på uppskrivning, frågorna där är lite annorlunda formulerade, vad gäller det praktiska dvs trafik så händer det oväntade saker hela tiden, och ibland så händer det att man hamnar i en farlig situation som man inte har varit med om tidigare på sin övningskörning. Så därför borde uppkörningar vara svårare, även fast man är medveten om riskerna så går det ibland jäkligt fort
Gäst 2017-05-08 23:17 ! Citera #
Jag tycker skrivningen var svårast även jag kände mig helt säker på att klara det..
Men jag tycker att det är lättare att köra än att sitta vid en skolbänk och känna pressen på sig att klara ett test :)
Gäst 2017-05-08 23:48 ! Citera #
Saras 2017-05-08
Vilken är svåraste teoriprov eller uppkörning?
Uppkörningar kan vara knepiga
Gäst23 2017-05-09 10:55 ! Citera #
Gäst 2017-05-08
Uppkörningar kan vara knepiga
Uppkörningen var ju busenkel i jämförelse med teoriskrivningen, klarade dock bägge på första försöket
Jan 2024-06-20 10:38 ! Citera #
Teoriprovet var betydligt svårare än uppkörningen personligen. Klarade det på 30:e försöket, sedan så tog jag uppkörningen på första.
RiverOak 2024-06-20 15:39 ! Citera #
Det är nog väldigt olika hur man är som person. Vet att många kämpat med teorin, men för mig var det väldigt lätt.
För mig är uppkörningen det svåra. Inte för att jag tycker det är svårt att köra bil, men själva provsituationen är fruktansvärd. Kör normalt tryggt lugnt och säkert, men på uppkörningen kör jag ryckigt och gör korkade missar.
Andra verkar inte ha särskilt stora problem att hålla nerverna i styr på uppkörningen däremot. Så det verkar vara väldigt individuellt.
Men jag tror nog generellt att uppkörningen är svårare för folk.
Gäst 2024-06-20 16:56 ! Citera #
Klarade teorin på första, 57/65. Inte topp betyg men hade dåligt självförtroende så övertänkte nog lite ibland och tvekade på simpla svar.

Uppköringen var katastrofalt dålig på första försöket, gjorde missar jag aldrig gör annars. självförtroendet var i botten både under och efter uppkörningen lol.
Min inspektör behövde inte ens säga att jag inte klarade uppkörningen, tror han fattade att jag höll på att avlida från skam samt att jag sa att jag redan visste vad svaret blev :lol:

Andra uppkörningen var målet att åtminstone slippa ingripande och köra så pass att jag inte behöver skämmas efteråt, fanns inga bra tider att omboka till samt att jag e borta resten av sommaren utan möjlighet till att köra upp så chansade att köra upp last second. Vart väldigt förvånad när jag fick godkänt men väldigt skönt så att säga :)
Ope 2024-06-20 18:15 ! Citera #
Gäst 2024-06-20
Klarade teorin på första, 57/65. Inte topp betyg men hade dåligt självförtroende så övertänkte nog lite ibland och tvekade på simpla svar.

Uppköringen var katastrofalt dålig på första försöket, gjorde missar jag aldrig gör annars. självförtroendet var i botten både under och efter uppkörningen lol.
Min inspektör behövde inte ens säga att jag inte klarade uppkörningen, tror han fattade att jag höll på att avlida från skam samt att jag sa att jag redan visste vad svaret blev :lol:

Andra uppkörningen var målet att åtminstone slippa ingripande och köra så pass att jag inte behöver skämmas efteråt, fanns inga bra tider att omboka till samt att jag e borta resten av sommaren utan möjlighet till att köra upp så chansade att köra upp last second. Vart väldigt förvånad när jag fick godkänt men väldigt skönt så att säga :)
Hahah va sjukt, hade en uppkörning för ca 2 veckor sen och EXAKT samma sak hände. Kom in i en rondell i 60+ km/h och inspektören behövde tvärbromsa, har aldrig hänt något liknande innan. Sen kunde jag tydligen inte backa runt hörn eller köra på krokiga vägar, trots att jag ”bemästrat” det innan.

Dock klagar jag inte! Uppenbarligen hade jag inte bemästrat de områdena, vilket ger mig mer tid att träna på det. I längden så kommer det bara att gynna mig! Vi får hålla tummarna till nästa uppkörning :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 15:37
12
I dag 15:17
4
I dag 14:07
7
I dag 07:38
8
I dag 00:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo