Start > Körkortsforum > Sollentuna - utförlig rutt

Sollentuna - utförlig rutt

Cookiemonstah 2017-05-08 19:54 ! Citera #
Hej allesammans,
Jag är 100% privatist, har övningskört i ca 8 månader och körde upp i Sollentuna imorse kl.7.25 och ville dela med mig rutten vi körde. Det var andra gången jag körde upp (första gången i Härnösand - norr om Sundsvall) och fick godkänt i Sollentuna då :) ! Fick en vänlig kvinna, Emelie.
Jag var orolig att sådär tidigt på morgonen skulle det vara mycket trafik, men så var inte fallet! ungefär lika mycket trafik som på en söndag eftermiddag liksom. Så jag oroade mig i onödan, tänkte att jag bara slösar min tid, kommer inte få körkortet om jag kör upp halv åtta på morgonen.... men jag hade ju fel ändå.

Rutten vi körde - Från parkeringsplatsen, efter säkerhetskontrollen, fick jag svänga till höger och fortsätta längs djupdalsvägen tills jag kom till en korsning (Malla Silferstolpes väg), där jag svängde till vänster och efter trafikljuset till höger på Danderydsvägen. Vi fortsatte tills nästa trafikljuskorsning och svängde höger på yxvägen (kolla döda vinkeln för cyklister innan svängen!!!), direkt efter- höger igen på Rudbecks väg där jag fick parkera in i en ruta på en liten parkering (Slottesvägen) på vänster sida. Efter det skulle ag fortsätta på Slottesvägen (villaområde - väldigt smal väg, så där körde jag max 15km/h). Svängde av höger till Baronvägen och skulle fortsätta tills vi var tillbaka på rudbecks väg igen- höger där igen och vänster på fyrvägskorsningen (yxvägen) tillbaka till stora vägen (Danderyds väg). Vid trafikljuset skulle jag till vänster. (vid denna vänstersväng, se till att krypköra fram tills mötande och svängande har passerat - blockera inte vägen). Därefter fortsatte vi mot E4 tills vi kommer till två rondeller - där svängde vi av mot Täby - alltså höger och höger igen, så se till att lägga dig i höger fil i god tid. Därefter fortsatte vi tills närmaste avfart mot hagby/återviningsgrej, där kom vi fram till en korsning (sandavägen) och skulle vänster i den för att sedan åka tillbaka (vänster igen mot påfarten). Då var man snart tillbaka till de rondellerna och där åkte vi direkt tillbaka till trafikverket. (alltså vänster i första rondell och rakt fram i andra rondellen).

Hoppas det hjälper och lycka till med körkortet!!! Kör gärna där några gånger innan så kommer det gå hur bra som helst!! :)
Marie 2018-05-01 18:58 ! Citera #
Åh vad peppad jag känner mig efter att ha läst det här haha, tusen tack mannen!


(Ett år gammalt inlägg menmeen)
Gäst 2018-05-07 14:15 ! Citera #
Kan tipsa om att jag fick exakt ovanstående rutt för ett par månader sedan. Dock finns det flera olika så man är beredd på att det inte alltid är denna rutt som gäller.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
30
I dag 00:00
17
I går 23:42
1
I går 22:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov