Start > Körkortsforum > Uppkörning snart

Uppkörning snart

Adam 2017-05-08 17:00 ! Citera #
Hej!
Har min tredje uppkörning nu på torsdag. Är ganska rädd för att kugga då jag inte kan köra upp förrens slutet av året då jag ska utomlands. Blir ganska mer nervös för varje dag som går. Ska övningköra nu i 1,5h i 4 dagar (Har ganska mycket erfarenhet nu, har dock inte kört sen min senaste kugg som var i januari). Hoppas allt går bra.

Kuggade senaste gången vid cirkulationsplats, skulle kört ut när en idiot flyger snabbt igenom rondellen förstörde hela min uppkörning som skulle vara felfri egentligen.

Vill så jättegärna få godkänt nu på torsdag så jag äntligen kan få frihet och kunna köra.

Har ni tips inför vad jag måste tänka på mest?

Inspektörerna ska ju döma i helperspektiv men många inspektörer kuggar en på minsta lilla fel. Förstår dom inte att även dom som har haft körkort i flera år gör misstag?

Hoppas att jag kan kliva ut ur bilen glad nu på torsdag.
Leo 2017-05-08 18:56 ! Citera #
Tja!

Kuggade också i januari, sen klarade jag det i mars.
Försök hålla huvudet klart och tänk logiskt och säkert.
Du ska kunna köra enl. anvisningar och på ett sådant trafiksäkert sätt så du inte utsätter dig eller någon annan.

Oroa dig inte för petitesser, det är skitsnack. Själv fick jag motorstopp någon gång och vände inte på samma sätt som han egentligen ville, men det var säkert.

Det är det som behövs.

Kör bara kör!

Mvh
Ruqia 2017-05-08 19:24 ! Citera #
Hej!

Förstår känslan och pressen att lyckas efter att ha blivit underkänd.

Mitt tips till dig, som jag även gav mig själv, är att lägga mycket vikt vid det som du blev underkänd på, men samtidigt se till att du inte heller har glömt andra delar av körningen som är minst lika viktiga. Med tanke på att du inte har kört sen i januari, är det viktigt att du känner dig redo efter att du har övningskört, annars finns risken att du blir kuggad igen.

Vad som kan hjälpa nervositeten under körningen är att du känner dig, som tidigare nämnts, redo och litar på din körningsförmåga. Förhoppningsvis vet du allt som krävs för att bli godkänd, så att du inte blir underkänd på något du inte har blivit lärd.

Likt kommentaren ovan, gjorde jag också misstag. Fick motorstopp ett flertal gånger samt åkte fel en gång, dock blev jag underkänd på grund av bristande uppmärksamhet vid gatukorsning och inte av de förstnämnda felen.
Adam 2017-05-10 20:38 ! Citera #
Ruqia 2017-05-08
Hej!

Förstår känslan och pressen att lyckas efter att ha blivit underkänd.

Mitt tips till dig, som jag även gav mig själv, är att lägga mycket vikt vid det som du blev underkänd på, men samtidigt se till att du inte heller har glömt andra delar av körningen som är minst lika viktiga. Med tanke på att du inte har kört sen i januari, är det viktigt att du känner dig redo efter att du har övningskört, annars finns risken att du blir kuggad igen.

Vad som kan hjälpa nervositeten under körningen är att du känner dig, som tidigare nämnts, redo och litar på din körningsförmåga. Förhoppningsvis vet du allt som krävs för att bli godkänd, så att du inte blir underkänd på något du inte har blivit lärd.

Likt kommentaren ovan, gjorde jag också misstag. Fick motorstopp ett flertal gånger samt åkte fel en gång, dock blev jag underkänd på grund av bristande uppmärksamhet vid gatukorsning och inte av de förstnämnda felen.
Tack!
Övningkörde nyss det gick skitbra, fick beröm för massor av saker som var bra, däremot att hålla hastighet är inte min bästa grej, men ska försöka iallafall imorgon att hålla det så bra som möjligt!
Adam 2017-05-10 20:40 ! Citera #
Leo 2017-05-08
Tja!

Kuggade också i januari, sen klarade jag det i mars.
Försök hålla huvudet klart och tänk logiskt och säkert.
Du ska kunna köra enl. anvisningar och på ett sådant trafiksäkert sätt så du inte utsätter dig eller någon annan.

Oroa dig inte för petitesser, det är skitsnack. Själv fick jag motorstopp någon gång och vände inte på samma sätt som han egentligen ville, men det var säkert.

Det är det som behövs.

Kör bara kör!

Mvh
Körde du något efter att du kuggade? Eller körde du när du var nära till den nya uppkörningen? Ska köra en till sista lektion imorgon för att få allt att fastna i ryggmärgen :) Har kört 70% privat, sedan tog jag 6 lektioner till att få in regler bland annat och tips
Gäst 2017-05-10 22:33 ! Citera #
Adam 2017-05-10
Körde du något efter att du kuggade? Eller körde du när du var nära till den nya uppkörningen? Ska köra en till sista lektion imorgon för att få allt att fastna i ryggmärgen :) Har kört 70% privat, sedan tog jag 6 lektioner till att få in regler bland annat och tips
Om du har kört 70% privat så borde du väl redan ha fått in alla regler?
Det behöver du väl inte boka 6 körlektioner till för att lära dig?
Förlåt, men jag tyckte det lär lite roligt :)

Men det är bra att få tips från en körlärare, dom vet ju vad dom pratar om eftersom dom jobbar med detta dagligen.
Gäst 2017-05-11 00:14 ! Citera #
Tror inte ett dugg på att du kuggade för att en annan förare gjorde fel. Hade du hanterat situationen som du skulle hade du fått godkänt. När jag gjorde min uppkörning sket en annan förare i högerregeln och jag var tvungen att stanna. Inte fan kuggade jag för det.

100% att du ljuger eller döljer den riktiga anledningen varför du kugga. Jag gissar på att du fick panik och bidrog till en dålig situation. Om du gör det är du inte redo för körkort.
Gäst 33 2017-05-11 12:10 ! Citera #
Gäst 2017-05-11
Tror inte ett dugg på att du kuggade för att en annan förare gjorde fel. Hade du hanterat situationen som du skulle hade du fått godkänt. När jag gjorde min uppkörning sket en annan förare i högerregeln och jag var tvungen att stanna. Inte fan kuggade jag för det.

100% att du ljuger eller döljer den riktiga anledningen varför du kugga. Jag gissar på att du fick panik och bidrog till en dålig situation. Om du gör det är du inte redo för körkort.
Håller med dig!
Det låter som om det finns mer bakom denna historia, för detta kan inte vara den hela sanningen...
Gäst 2017-05-12 21:39 ! Citera #
Hur gick det?
Gäst 2017-05-13 01:30 ! Citera #
Gäst 2017-05-12
Hur gick det?
Kugga pga vänstersväng, fick knappt köra på egen hand utan att han avbröt hela tiden och tog över ratten och allt, verkar som han ville göra uppkörningen och inte jag. Enligt han skulle jag köra närmare vänster, vilket jag gjorde innan och det var inga hinder för bakomvarande trafik.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 03:29
7
I dag 03:15
2
I dag 00:20
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo